سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سیاست دولت که برای ورود بخش خصوصی به ساخت دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی محدودیت زیاد ایجاد کرده، انتقاد کرد.

ممانعت از ورود بخش خصوصی به ساخت دانشگاه در حوزه پزشکی در راستای منافع پزشکان

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سیاست دولت که برای ورود بخش خصوصی به ساخت دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی محدودیت زیاد ایجاد کرده، انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیدحمایت میرزاده  گفت: در حالی که کشور شدیدا به پرستار و متخصصان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی صرفا در تهران و مراکز استان‌ها فعالیت دارند و کمبود نیرو در این حوزه در مناطق محروم جدی است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت برای ورود بخش خصوصی به ساخت دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی محدودیت زیاد ایجاد کرده و مجوز نمی‌دهند و استدلال آنها این است که نمی‌توان با جان انسانها بازی کرد؛ ولی آیا اکنون که نه پزشک وجود دارد و نه پرستار، جان او در خطر نیست؟

سیاستی برای حفظ منافع پزشکان

وی با اشاره به اینکه کشور به شدت به نیرو در حوزه پزشکی نیاز دارد، تصریح کرد: زمانی که بخش خصوصی، بیمارستان و امکانات لازم را دارد چرا نباید به او اجازه داد با راه اندازی یک دانشگاه غیرانتفاعی، پزشک و پرستار تربیت کند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس خواستار بازنگری در این سیاست شد و ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل در بخش بهداشت و درمان و علوم پزشکی است؛ در زمان وزارت قاضی‌زاده هاشمی راه را به ورود بخش خصوصی بسته‌ بودند ولی امیدواریم وزیر جدید بتواند تدبیری در این خصوص بیندیشد.

وی تصریح کرد: افرادی ساختمان و دکتر و بیمارستان دارند و به دنبال فعالیت در حوزه پزشکی هستند ولی سیاستی که به دلیل حفظ منافع پزشکان، عامدانه مانع افزایش تعداد پزشک در کشور می‌شود، جلوی ورود بخش خصوصی به این حوزه را می‌گیرد.

ورود بخش خصوصی مورد حمایت قانون و دولت باشد

میرزاده افزود: نیروی متخصص پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در کشور فوق‌العاده کم است ولی دولت مدعی است نمی‌تواند با افزایش پذیرش در دانشگاه‌های دولتی استانداردهای کیفی را زیر پا بگذارد؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی فقط در شهرهای بزرگ خدمت می‌کنند و کسی سراغ مناطق محروم نمی‌رود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر مراکز و افرادی به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند و استانداردهای لازم را دارند باید هم به آنها اجازه فعالیت داده شود و هم مورد حمایت قانون و دولت قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha