سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 264637

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی عدم تحمل ختنه زنانه، 6 فوریه 2019 برابر با 17 بهمن ماه جاری گفت امروزه حدود 200 میلیون زن و دختردر معرض این اقدام مضر قرار دارند.

ختنه زنانه تهدیدی علیه 200 میلیون زن و دختر

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی عدم تحمل ختنه زنانه، 6 فوریه 2019 برابر با 17 بهمن ماه جاری گفت امروزه حدود 200 میلیون زن و دختردر معرض این اقدام مضر قرار دارند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
ختنه زنانه یک نقض غم انگیز حقوق بشر است که زنان و دختران زیادی را درهمه جای جهان تحت تاثیر قرار داده است. این انکار منزلت آنان است، سلامت زنان و دختران را به خطر می اندازد و باعث درد و زجر غیرضروری  و حتی مرگ می شود.


ختنه زنانه ریشه در نابرابری جنسیتی  و عدم تعادل قدرت دارد و با محدود کردن فرصت ها برای دختران و زنان آنان را از تشخیص حقوق و  ظرفیت کامل شان  باز می دارد. امروزه حدود 200 میلیون زن و دختر در معرض این اقدام مضر قرار گرفته اند. هر ساله تقریبا چهار میلیون دختر در معرض این خطرهستند.


آرمان های توسعه پایدار خواستار از بین بردن ختنه زنانه تا سال 2030  است. سازمان ملل متحد با بازیگران جهانی، منطقه ای و ملی همکاری و از ابتکارات یکپارچه و جامع برای رسیدن به این هدف حمایت می کند. مبارزه با ختنه زنانه بخش اصلی تلاش های ما را درزمینه "ابتکار در کانون توجه قراردادن امحای ختنه زنانه" در بر گرفته که با مشارکت اتحادیه اروپا برای از بین بردن تمام اشکال خشونت علیه زنان و دختران، معرفی شده است.


با تعهد سیاسی قوی، شاهد تغییرمثبت در چندین کشورهستیم. اگر روند فعلی ادامه یابد، این پیشرفت ها از رشد سریع جمعیت در مناطقی پیشی می گیرد که ختنه زنانه در آنجا متمرکز است.


در این روز عدم پذیرش ختنه زنانه، اینجانب خواستاراقدام فزاینده، هم نوا و جهانی برای خاتمه دادن به ختنه زنانه و حمایت کامل از حقوق بشر همه زنان و دختران هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha