شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

عضو کمیسیون‌اجتماعی مجلس گفت: ازدواج مردان سن‌بالا با دختران کم سن و سال به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است.

فقر عامل کودک همسری است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون‌اجتماعی مجلس گفت: ازدواج مردان سن‌بالا با دختران کم سن و سال به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز ،حسن لطفی با تاکید بر اینکه چنین ازدواج‌هایی جایگاه دین مبین اسلام را خدشه‌دار می‌کند، افزود: هیچ سنخیتی وجود ندارد که مردی ۵۰ ساله با دختر ۱۱ ساله ازدواج کند.

او عامل چنین ازدواج‌هایی را فقر و آسیب اجتماعی دانست و تصریح کرد: خانواده‌ای که پذیرفته فرزندش با مرد ۵۰ ساله‌ای ازدواج کند، به طور حتم نرمال نبوده و ممکن‌ است به دلیل فقر این ازدواج را پذیرفته باشد، این ماجرا باید علت‌یابی و علت‌های آن نیز بررسی شود.

باید دلایل اینکه مردی که حاضر به ازدواج با دختر ۱۱ ساله می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد. به اعتقاد من زمینه‌های ازدواج در هر دو فرد باید بررسی شود و این مرد ۵۰ ساله باید طبق قانون مورد مجازات قرار گیرد.

عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس بیان کرد: نمایندگانی که با ازدواج درسن پایین موافقت کرده‌اند، قطعا ازدواج افراد میان ۱۳ تا ۱۵ سال را قبول دارند و ازدواج فرد ۱۱ ساله با ۵۰ سال مدنظرشان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha