یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

مردی که متهم است همسر اول و دوم خود را در مشهد و اصفهان به قتل رسانده، در جریان بازسازی صحنه جنایاتش مدعی شد که از هردوی آنها کینه به دل داشته است.

کینه‌؛ انگیزه قتل همسر اول و دوم

سلامت نیوز:مردی که متهم است همسر اول و دوم خود را در مشهد و اصفهان به قتل رسانده، در جریان بازسازی صحنه جنایاتش مدعی شد که از هردوی آنها کینه به دل داشته است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، متهم که مردی 42ساله است چند روز پیش در مشهد دستگیر شد. ماجرا از این قرار بود که بامداد 21بهمن، کارگران شهرداری در خیابان دلاوران مشهد با جسد زنی که در جوی آب افتاده بود روبه‌رو شدند. ماجرا به قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد گزارش و وی همراه تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شد.

در بررسی‌ها معلوم شد که مقتول زنی معتاد بوده که سابقه دستگیری هم داشته است. بنابراین با بررسی پرونده‌های قبلی وی، هویتش معلوم و مشخص شد که این زن سال‌ها پیش همراه شوهر و فرزندانش زندگی می‌کرده اما به‌خاطر اعتیاد از شوهرش جدا شده و آنها را ترک کرده است.

در ادامه مأموران سراغ خانواده این زن رفتند و به تحقیق از آنها پرداختند. یکی از دختران او گفت: حدود 14سال پیش بود که مادرم ما را ترک کرد و رفت. پدرم مدتی بعد با زنی در اصفهان ازدواج کرد اما بعد از چند سال او را هم طلاق داد.

از چندماه پیش بود که پدرم به مشهد آمد و در یک رستوران مشغول ‌کار شد. در همه این سال‌ها گاهی با مادرم در ارتباط بودم تا اینکه چند روز پیش پادرمیانی کردم و پدر و مادرم با هم ملاقات و آشتی کردند. شب قبل از حادثه هم آنها با هم بودند تا اینکه متوجه شدیم مادرم به قتل رسیده است.

با اظهارات دختر مقتول، مأموران به پدر او به نام هاشم مشکوک شدند و قاضی احمدی‌نژاد دستور بازداشت وی را صادر کرد. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد شب حادثه هاشم نزد دختر و دامادش رفته و به بهانه اینکه می‌خواهد با همسر سابقش (مقتول) به گردش برود، ماشین آنها را قرض گرفته اما یک ساعت بعد ماشین را برگردانده و وقتی دخترش سراغ مادرش را از او گرفته، پاسخ داده که وی برای خرید مواد رفته است.

اعتراف به جنایت
مأموران با حضور در خانه مرد مظنون، او را دستگیر کردند و وی در جریان تحقیقات و بازجویی‌ها به قتل همسر سابقش اعتراف کرد. او گفت: شب حادثه همسرم خمار بود، برای خرید مواد از خانه خارج شد و او را دیدم که همراه 2مرد غریبه رفت.

با دیدن این صحنه خیلی عصبانی شدم و وقتی برگشت در حیاط خانه با او درگیر شدم و آنقدر عصبانی بودم که با فشار دادن گلویش او را خفه کردم. وقتی دیدم نفس نمی‌کشد، ترسیدم و برای همین سراغ دخترم و دامادم رفتم و ماشین آنها را قرض گرفتم و با آن جسد همسرم را از خانه خارج کرده و در خیابانی، در جوی آب انداختم.

راز جنایت دوم
این تنها جنایتی نبود که مرد 42ساله رقم زده بود. تحقیقات نشان می‌داد که او سال‌ها پیش و پس از جدایی از همسر اولش با زنی در اصفهان ازدواج کرده اما بعد از چند سال او را طلاق داده است. حال آنکه همسر دوم وی چندماه پیش در اصفهان به قتل رسیده بود و او به جرم قتل وی تحت تعقیب پلیس نجف‌آباد اصفهان بود. در این شرایط بازجویی از هاشم از سر گرفته شد و او به قتل همسر دومش هم اعتراف کرد.

وی گفت: بعد از اینکه همسر اولم من و بچه‌هایم را ترک کرد و رفت، به اصفهان رفتم و در آنجا با زنی ازدواج کردم. زندگی‌مان خوب بود تا اینکه سر و کله همسر اولم پیدا شد و با هم ملاقات کردیم. وقتی همسر دومم در جریان این ملاقات قرار گرفت، اختلافاتمان شروع شد.

تا جایی که همسر دومم برایم پاپوش درست کرد و باعث شد به جرم همراه داشتن موادمخدر به زندان بیفتم. 2‌ماه در زندان بودم و وقتی آزاد شدم همسرم دومم همه دار و ندارم را تصاحب کرد و طلاق گرفت. مدتی از این ماجرا گذشت تا اینکه چند‌ماه پیش به سراغش رفتم. می‌خواستم کاری کنم که به زندگی با من برگردد اما قبول نکرد و من هم از عصبانیت با ضربات چاقو او را به قتل رساندم.

پس از آن به شهرکرد فرار کردم و قصد داشتم در آنجا با زنی ازدواج کنم و زندگی تازه‌ای در پیش بگیرم اما در جلسه خواستگاری ماجرای قتل همسر دومم لو رفت و خواستگاری به‌هم خورد.

بازسازی صحنه جنایت
با اعترافات این مرد رسیدگی به پرونده جنایاتی که او رقم زده بود زیرنظر قاضی احمدی‌نژاد شروع شد. صبح دیروز مرد جنایتکار برای بازسازی صحنه قتلی که در مشهد رقم زده بود به محل جنایت منتقل شد.

او در برابر قاضی پرونده و مأموران پلیس توضیح داد که چطور در حیاط خانه با همسر اولش درگیر شده و او را خفه کرده بود. این در حالی بود که در جریان بازسازی صحنه جنایت، فرزندان او که در همه این سال‌ها به‌خاطر پدر و مادرشان سختی‌های زیادی را متحمل شده بودند، حضور داشتند.

هرچند مرد جنایتکار پیش از این مدعی شده بود که به‌خاطر عصبانیت هر دو همسرش را به قتل رسانده، اما روز گذشته اعتراف کرد که از هردوی آنها کینه به دل داشته است. او گفت که از همسر اولش به‌دلیل اینکه سال‌ها پیش وی و فرزندانش را ترک کرده و رفته و از همسر دومش نیز به‌خاطر پاپوش درست کردن برای او، کینه به دل داشته و با همین کینه دست به قتل آنها زده است.

متهم علاوه بر جنایت مشهد، صحنه قتل همسر دومش در اصفهان را هم بازسازی کرد و قرار است این دو پرونده توسط قاضی احمدی‌نژاد رسیدگی و پس از صدور کیفرخواست برای انجام محاکمه به دادگاه کیفری استان فرستاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha