معاون وزیر بهداشت گفت: 8.14 درصد از منابع کل کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود. یعنی از هر 12.5 تومانی که یک ایرانی هزینه می‌کند، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

8.14 درصد از منابع کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود

سلامت نیوز:  معاون وزیر بهداشت گفت: 8.14 درصد از منابع کل کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود. یعنی از هر 12.5 تومانی که یک ایرانی هزینه می‌کند، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: از لحاظ تعداد کارکنان نیز حدود 800 هزار نفر در حوزه سلامت کار می‌کنند.


وی ادامه داد: در سال 95 میزان 823 میلیون بار مواجهه با حوزه سلامت اعم از ویزیت پزشک عمومی و متخصص و داروخانه و غیره داشتیم که این میزان بالغ بر دو میلیون و 300 هزار مورد به صورت روزانه است.


حریرچی بیان کرد: تا حدود 5 سال پیش صحبت از اینکه فردی متخصص در امور مالی باشد و در وزارت بهداشت مدیریت کند، گناه کبیره و مانع عمده بود و در حال حاضر این راه باز شده است. نمکی نیز با درایت خود یکی از قوی‌ترین معاونان را انتخاب کرده است.
 پیش از این سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بود که با حکم نمکی در 27 بهمن، سید کامل تقوی نژاد به این سمت منصوب شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha