دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 26510
سلامت نیوز : علت اصلی بیماری های مادرزادی قلبی ناشناخته است اما امكان تشخیص این بیماری ها در هفته 18 بارداری وجود دارد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت مرتضائیان دبیر اجرایی همایش قلب كودكان ایران در نشست خبری این  همایش كه صبح  امروز 28 فروردین در  بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد گفت: امروزه با بهره گیری از روشهای نوین درمانی تشخیص بیماری های مادرزادی قلبی در دوره جنینی امكان پذیر بوده و با رشد علم و تكنولوژی و حمایت متخصصان ایرانی بسیاری از بیماریها درمان می شوند.

وی ادامه داد: هفته 18 بارداری مناسب ترین زمان جهت تشخیص بیماری های جنینی بوده و با غربالگری مادران و جنین توسط متخصصان رادیولوژی و زنان، موارد مشكوك در حوزه بیماری های مادرزادی قلبی به متخصص قلب كودكان ارجاع داده می شود.

مرتضائیان افزود: زایمان طبیعی بهترین روش زایمان برای مادرانی است كه جنین مبتلا به بیماری قلبی دارندو امروزه قادریم بخش عمده ای از این بیماری را به طور كامل درمان كنیم.

دبیر اجرایی همایش قلب كودكان ایران تصریح كرد: هم اكنون تنها بخش كمی از بیماران به علت مراجعه دیرهنگام به پزشك یا تعدد مشكلات قلبی غیر قابل درمان معالجه نمی شوند.

وی اظهار داشت: علت اصلی بیماری های مادرزادی قلبی ناشناخته است و بیماری های ارثی و نواقص ژنتیكی تنها بخش كوچكی از این بیماری ها را شامل می شوند.

دبیر اجرایی همایش قلب كودكان یادآور شد: سطح درمانی كشور ایران بسیار خوب است و بیماران بسیاری از كشورهای عربی، افغانستان، پاكستان، آذربایجان و عراق و تركمنستان برای درمان به كشور ما می‌آیند.

مرتضائیان خاطرنشان كرد: همایش قلب كودكان ایران از تاریخ 31 فروردین تا 2 اردیبهشت امسال در تالار همایش های بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha