مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: زنان خانه دار و دانشجویانی که به واسطه همسر و یا پدر خود دارای دفترچه درمان شده اند و به عنوان یک عائله تحت تکفل از خدمات درمانی برخوردار می‌شوند، در نظر داشته باشند داشتن دفترچه درمانی به معنای محاسبه سابقه پرداخت حق بیمه برای آن‌ها نیست و زنان خانه دار و دانشجویان می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت مستقل خود را بیمه کنند تا از مزایای مستمری در آینده برخوردار شوند.

جزئیات بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد/شرایط بازنشستگی زنان خانه دار و دختران مجرد

سلامت نیوز: مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: زنان خانه دار و دانشجویانی که به واسطه همسر و یا پدر خود دارای دفترچه درمان شده اند و به عنوان یک عائله تحت تکفل از خدمات درمانی برخوردار می‌شوند، در نظر داشته باشند داشتن دفترچه درمانی به معنای محاسبه سابقه پرداخت حق بیمه برای آن‌ها نیست و زنان خانه دار و دانشجویان می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت مستقل خود را بیمه کنند تا از مزایای مستمری در آینده برخوردار شوند.
                                                     
                                               

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،منصور آتشی  اظهار داشت:این بیمه برای خانم‌های خانه دار است، اما دختران مجرد نیز می‌توانند از این طریق نسبت به بیمه خود اقدام کرده تا با پرداخت حق بیمه‌های مقرر شده طبق زمان قانونی و مدتی که مدنظر است از حمایت‌های قانونی بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه حداقل و حداکثر سن برای بیمه شدگان ۱۸ و ۵۰ سال است گفت:این احتمال وجود دارد یک سری از خانم‌ها دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبل از اینکه تحت بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد قرار بگیرند باشند. در این صورت اگر سن آن‌ها بالای ۵۰ سال باشند به ازای هر سال سابقه بیمه به شرط سنی آن‌ها اضافه می‌شود به عنوان مثال اگر فردی برای خودش دو سال سابقه بیمه دارد حداکثر سن برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زنان خانه دار ۵۲ سال می‌شود.

آتشی افزود:یک تفکر اشتباه در این میان وجود دارد و این است که اکثر افراد فکر می‌کنند، چون به واسطه پدر و یا همسر دفترچه درمانی دارند سابقه‌ای برای آن‌ها منظور می‌شود درصورتی که این افراد فقط به عنوان یک فرد تحت تکفل دفترچه درمانی داشته و از خدمات درمانی استفاده کرده اند و به هیچ عنوان سابقه‌ای برای آن‌ها منظور نمی‌شود.

وی در ادامه گفت:این نوع بیمه از نوع بیمه صاحبان بیمه و حرف مشاغل آزاد است، به همین خاطر برای اجرای آن با مشکلاتی روبه رو بودیم، چونکه این خانم‌ها درآمد نداشتند، اما خوشبختانه ابهامات و موارد حقوقی آن برطرف شده است. این افراد می‌توانند به صورت خوداظهاری به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمه زنان خانه دار بدهند. همچنین خودشان می‌توانند مبلغی را بین حداقل دستمزد که حدود یک میلیون و صدو پنجاه هزار تومان است و حداکثر هشت میلیون تومان است انتخاب کنند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد:اگر فردی حداقل پرداختی برای حق بیمه را انتخاب کند حدودا برای اینکه حمایت بازنشستگی را دارا باشد باید ماهی ۱۳۰ هزار تومان پرداخت کند، اگر بازنشستگی و فوت را انتخاب کنند حدود ۱۶۰ هزار تومان و بیمه کامل ما را که ازکارافتادگی را نیز شامل می‌شود انتخاب کنند باید حدود ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. اما باید در اینجا به این نکته اشاره کرد که این‌ها هیچ کدام درمان ندارد واگر فردی بخواهد از درمان نیز استفاده بکند بابت دفترچه ماهی چهل وچهار هزار تومان سرانه درمان به صورت جداگانه پرداخت می‌کند و می‌تواند از خدمات درمان استفاده کند.

وی ادامه داد:مهم‌ترین نکته مثبت این موضوع این است که بسیاری از خانم‌ها از طریق شوهر و یا پدر خود بیمه هستند و از خدمات درمانی این بیمه‌ها استفاده می‌کنند به همین خاطر ما این موضوع را الزامی نکردیم که نباید تحت تکفل فردی باشند و از بیمه درمانی استفاده نکنند.

آتشی تصریح کرد:پرداخت‌ها به صورت ۱۲ درصدیا ۱۴ درصد یا ۱۸ درصدی است که و توصیه ما این است که افرادی که شروع به بیمه پردازی می‌کنند حق بیمه را به صورت متوالی پرداخت کنند اگر سه ماه وقفه بیاندازند می‌توانند با مراجعه مجدد وپرداخت سه ماه وقفه دوباره ادامه بدهد، اما بیش از سه ماه قرار دارد آن‌ها باطل می‌شود. همچنین نرخ کامل بیمه ۱۸ درصد است و، چون حمایت از کار فتادگی هم را شامل می‌شودافراد به کمیسیون‌های پزشکی معرفی می‌شوند تا بیمه افراد سالم را تحویل بگیرد، اما در نرخ‌های ۱۲ یا ۱۴ درصد نیازی به کمیسیون پزشکی نیست و ما پرونده خانم‌ها را به خود اظهاری ان‌ها تشکیل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حداقل برای بازنشستگی داشتن ۲۰ سال سابقه است افزود:خانم‌هایی که بالای ۵۵ سال سن دارد و حداقل بالای ۱۰ سال سابقه بیمه از قبل داشته باشند اگر خودشان بخواهند و تمایل داشته می‌توانند مستمری بگیرند، ولی مبلغ مستمری کم‌تر است.

آتشی گفت:پیش بینی ما این است که بالقوه حدود ۷ میلون خانم درکشور هستند که تحت پوشش هیچ نظام بیمه‌ای نیستند و جامعه هدف ما نیز شامل همین افراد است، اما تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر از این بیمه استفاده کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان نیز می‌توانند از بیمه بازنشستگی استفاده کنند گفت:یکی از موادر دیگری که با آن مواجه بودیم دانشجو‌ها بودند. این افراد نیز با توجه به همان شرایطی که خانم‌های خانه دار و دختران مجرد برای بیمه شدن دارند مثل رنج سنی و پرداخت‌های مقررشده می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر به نزدیکترین واحد سازمان تامین اجتماعی مراجعه و درخواست بیمه حرف و مشاغل آزاد بیمه دانشجویان بکنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha