عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از واقعی نکردن تعرفه‌ها و بی‌توجهی به مطالبات پزشکان به عنوان عاملی برای بازگشت پدیده ناپسند زیرمیزی به جامعه پزشکی یاد کرد.

بازگشت زیرمیزی /جراحی‌ها میزان تعرفه پزشکی شفاف نشده

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از واقعی نکردن تعرفه‌ها و بی‌توجهی به مطالبات پزشکان به عنوان عاملی برای بازگشت پدیده ناپسند زیرمیزی به جامعه پزشکی یاد کرد.

یعقوب شیویاری در گفت و‌گو با خبرگزاری خانه ملت ، بابیان‌اینکه پدیده دریافت زیرمیزی بار دیگر به جامعه پزشکی برگشته است، گفت: پزشکان این حق را دارند که مطالبات خود را به موقع دریافت کنند، و این در حالی است که در بسیاری از بخش‌ها به ویژه در مورد جراحی‌ها میزان تعرفه پزشکی شفاف نشده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی به پرداخت مطالبات پزشکان بی‌توجهی شود، برخی از آنها که از اعتقادات محکمی هم برخوردار نیستند، به این سمت حرکت می‌کنند که بیش از تعرفه‌های تعیین شده از بیمار هزینه دریافت کنند.

اجرای طرح تحول سلامت پدیده زیرمیزی را از بین می‌برد

وی تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت پیش از این به سمتی حرکت کرده بود که پدیده زیرمیزی در حال از بین رفتن بود و درصد پزشکانی که زیرمیزی دریافت می‌کردند، انگشت‌شمار بودند، بنابراین برای مقابله با این پدیده لازم است که نواقص طرح تحول سلامت رفع شود و اجرای آن با قدرت تداوم یابد.

سازمان نظام پزشکی مانع از تکرار دریافت زیرمیزی توسط پزشکان شود

شیویاری با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی باید مانع از تکرار دریافت زیرمیزی توسط پزشکان شود، یادآور شد: هم‌اکنون انتظار می‌رود که مسئولان نسبت به پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی به سرعت اقدام کنند، ضمن اینکه باید نظارت خود را قوی کنند، از سوی دیگر باید تعرفه‌های پزشکی را نیز واقعی کنند تا بتوانیم با افرادی که در این حوزه قانون‌شکنی می‌کنند و به دنبال این هستند که پدیده ناپسند دریافت زیرمیزی را به جامعه بازگردند، برخورد کنیم.

دریافت زیرمیزی توسط پزشکان بازی با جان مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: دریافت زیرمیزی توسط پزشکان بازی با جان مردم است، چرا که وقتی پزشکی هزینه بیشتری را برای درمان مطالبه کند، اغلب بیماران در شرایط اقتصادی کنونی که آنها را با مشکل جدی مواجه کرده است، از ادامه درمان صرفنظر می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای، تاکید کرد: البته ناگفته نماند که پزشکانی هم وجود دارند که هزینه درمان بیماران را پرداخت می‌کنند و حتی به بیمارستان نامه می‌زنند که از بیمار هیچ هزینه‌ای دریافت نشود، بنابراین نباید اجازه داده شود که وجود تعداد محدودی از پزشکان که زیرمیزی دریافت می‌کنند، کل جامعه پزشکی را زیرسوال ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha