سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 26559

یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی از سرطان حنجره به عنوان شایعترین سرطان سر و گردن در ایران نام برد و افزود: مردان چهار برابر زنان در معرض ابتلا به این سرطان قرار دارند.

مردان 4 برابر زنان به سرطان حنجره مبتلا می‌شوند
سلامت‌نیوز: یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی از سرطان حنجره به عنوان شایعترین سرطان سر و گردن در ایران نام برد و افزود: مردان چهار برابر زنان در معرض ابتلا به این سرطان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز،  دکتر علی تقی زاده گفت: سرطان حنجره شایعترین سرطان سر و گردن در کشور به شمار می رود که تشخیص هر چه سریعتر این بیماری در مراحل اولیه  موجب موفقیت بیشتر درمان و کاهش عوارض آن می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردان چهار برابر زنان در معرض ابتلا به سرطان حنجره قرار دارند، اظهار داشت: افزایش سن بالاتر از 55 سال، استعمال دخانیات، مصرف الکل، سابقه ژنتیکی، تماس داشتن با غبار اسید سولفوریک، نیکل و آزبست و بیماران مبتلا به ریفلاکس معدی مروی از جمله علل ابتلاء به این بیماری به شمار می رود.

وی درباره علائم این بیماری گفت: هر گونه تغییر در صدا، وجود توده در گردن، گلودرد یا احساس انسداد در گلو، سرفه ای که بهبود نمی یابد، تنفس بدبو، درد گوش، کاهش وزن از جمله نشانه های این بیماری است و افراد در صورت مشاهده این علائم بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی، معاینه بالینی تیرویید، گردن و غدد لنفاوی توسط پزشک، سی تی اسکن و نمونه برداری را از راههای تشخیص این بیماری برشمرد و ابراز داشت: این بیماری با روشهای جراحی شامل برداشت کامل یا نیمه کامل حنجره، پرتو درمانی و شیمی درمانی مورد درمان قرار می گیرد.

تقی زاده افزود: امروزه متخصصین سرطان در مواردی از سرطانهای حنجره می توانند با استفاده از ترکیب پرتو درمانی و شیمی درمانی، حنجره بیمار را حفظ و باعث کاهش عوارض ناشی از برداشت حنجره و بهبود کیفیت زندگی این بیماران شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha