برگ‌های ضخیم آلوئه‌ورا را از عطاری محله‌تان بخرید و ژل بی‌رنگی که در برگ‌هایش پنهان شده را بیرون بیاورید. همین ژل با خواص ضدالتهابی فراوانی که دارد، به شما برای حل بسیاری از مشکلات پوستی‌تان کمک می‌کند.

فایده‌های آلوئه‌ورا که ممکن است از آن بی‌خبر باشید

سلامت نیوز: برگ‌های ضخیم آلوئه‌ورا را از عطاری محله‌تان بخرید و ژل بی‌رنگی که در برگ‌هایش پنهان شده را بیرون بیاورید. همین ژل با خواص ضدالتهابی فراوانی که دارد، به شما برای حل بسیاری از مشکلات پوستی‌تان کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما در این مطلب، برخی از کاربردهای شیره آلوئه‌ورا را با شما در میان می‌گذاریم.

حشره‌ای نیشتان زده؟
التهاب، سرخی، خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات را می‌توانید با ژل آلوئه ورا آرام کنید. کافی است روی محل نیش، کمی از ژلی که بیرون آورده‌اید را قرار دهید.

می‌خواهید آرایشتان را پاک کنید؟
اگر به‌دنبال یک پاک‌کننده ارزان و طبیعی برای آرایش هستید، سراغ آلوئه‌ورا بروید. ژل این گیاه را با مقدار بسیار کمی روغن زیتون ترکیب کنید و در پایان روز روی صورتتان بکشید. این کار پوست صورتتان را نرم، تمیز و خنک خواهد کرد.

انگشتتان را سوزانده‌اید؟
ژل آلوئه‌ورا را روی تاول دستتان قرار دهید. این کار هم ناحیه سوخته را خنک می‌کند و هم به بهبود سریع تاول کمک می‌کند. با ژل آلوئه‌ورا می‌توانید سوزش، تورم و قرمزی ناشی از سوختگی را کمتر کنید.

آفتاب‌سوخته شده‌اید؟
سوختگی، گُرگرفتگی و سوزش پوستی که بیش از اندازه زیر آفتاب مانده را با ژل آلوئه‌ورا آرام کنید. اگر می‌خواهید در ساحل قدم بزنید آلوئه‌ورا را مثل یک کرم ضدآفتاب روی صورت و دست‌هایتان بمالید.

پوستتان خشک شده؟
 ژل آلوئه‌ورا می‌تواند یک مرطوب‌کننده قوی باشد. اگر پوستتان حساس و خشک شده، از خواص این شیره گیاهی کمک بگیرید و با استفاده از آن، زمینه را برای ترمیم سلول‌های پوستتان فراهم کنید. خشکی و آسیب‌دیدگی موهایتان را با کمک آلوئه ورا کمتر کنید. ژل این گیاه را در دستانتان بریزید و با انگشتانتان به آرامی آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و سپس به ساقه موهایتان بکشید. استفاده از ژل آلوئه‌ورا به کاهش شوره سر هم کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha