رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: صندوق بیمه تأمین اجتماعی 7 ماه است كه ریالی بابت نسخ دارویی به داروخانه‌ها نپرداخته است حدود 10 هزار داروخانه كشور به همین علت تقریباً ورشكسته شده‌اند حتی برخی از آنها نسخ بیمه تأمین اجتماعی را از بیماران قبول نمی‌كنند.

سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: صندوق بیمه تأمین اجتماعی 7 ماه است كه ریالی بابت نسخ دارویی به داروخانه‌ها نپرداخته است حدود 10 هزار داروخانه كشور به همین علت تقریباً ورشكسته شده‌اند حتی برخی از آنها نسخ بیمه تأمین اجتماعی را از بیماران قبول نمی‌كنند.

رهبر مژدهی آذر در گفت و گو با فارس افزود: از مهر سال 89 تاكنون حدود 7 ماه است كه سازمان(صندوق) تأمین اجتماعی ریالی بابت نسخ دارویی به داروخانه های كشور نپرداخته است، این موضوع در سراسر كشور و تمام داروخانه‌های كشور موجب خسارتهای جدی به داروخانه‌ها شده است و بسیاری از آنها را به مرز ورشكستی كشانده است.

وی گفت: مشكلات مالی داروخانه های كشور بسیار جدی است و فراتر از ورشكستگی است بسیاری از آنها در تأمین هزینه كاركنان كه آنها هم هزینه خانه و خانواده داروند و هزینه‌های آب و برق داروخانه ناتوان شده‌اند.

وی افزود: این مشكلات باعث شده كیفیت خدمات داروخانه‌ها به مردم به خصوص ارائه خدمات فنی و مشاوره‌های به حداقل ممكن برسد و قطعاً دود به چشم مردم و بیماران هم می‌رود.

مژدهی آذر ادامه داد: در برخی داروخانه‌ها از جمله در قرچك ورامین یا برخی داروخانه‌های استان خوزستان شنیده‌ام كه به مردم اعلام كرده‌اند كه نسخ دارویی تأمین اجتماعی را از بیماران قبول نمی‌كنند و بیماران باید هزینه دارو را نقدی حساب كنند.

رئیس انجمن داروسازان كشور گفت: ماه‌هاست كه داروخانه‌های كشور با این مشكل مواجه هستند اما ما هر بار از رسانه‌ای كردن این مسئله خودداری كردیم تا مبادا خوراكی برای رسانه‌های بیگانه فراهم كرده باشیم اما اكنون مشكل داروخانه‌های كشور واقعاً جدی است و از مسئولان وزارت رفاه می‌خواهیم هر چه زودتر این مشكلات را حل كنند.

وی افزود: مشكل تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه های كشور از سوی بیمه تأمین اجتماعی از از سال 88 جدی شد اما بعد از مكاتبه‌ای كه با محصولی وزیر رفاه در فروردین 89 داشتم مطالبات داروخانه‌ها تا اسفند 88 را پرداخت كردند و تا تیر 89 هم كم و بیش مطالبات داروخانه‌ها پرداخت شد اما از آن زمان به بعد و به خصوص از مهر 89 تاكنون حتی ریالی بابت نسخ دارویی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت نشده است.

مژدهی آذر گفت: هر داروخانه كشور به طور متوسط ماهانه حدود یك میلیون نسخه تأمین اجتماعی دارد البته داروخانه‌هایی هستند كه تا 20 تا 50 میلیون تومان هم نسخه تأمین اجتماعی دارند اما اگر همان یك میلیون تومان ماهانه را هم معیار قرار دهیم، 10 هزار داروخانه كشور طی 7ماه گذشته ده‌ها میلیاردها تومان از صندوق تأمین اجتماعی بدهی دارند.

وی گفت: در این زمینه حتی با شهریاری، رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم مكاتبه كرده‌ایم و رونوشت آن به مراجع مسئول دیگر هم ارسال شد اما تاكنون نتیجه ای نگرفته‌ایم و به مسئولان بیمه تأمین اجتماعی هشدار می‌دهیم كه ادامه این روند به صلاح آنان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha