نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا با اشاره به کمبود هزار حلزون مصنوعی برای بیماران گفت: هیأت امنای ارزی باید جهت رفع این کمبود وارد عمل شود تا زمان طلایی درمان این کودکان از دست نرود.

کمبود پروتز شنوایی در کشور/ هزار کودک در صف انتظار حلزون مصنوعی

سلامت نیوز:نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا با اشاره به کمبود هزار حلزون مصنوعی برای بیماران گفت: هیأت امنای ارزی باید جهت رفع این کمبود وارد عمل شود تا زمان طلایی درمان این کودکان از دست نرود.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمحمد طباطبایی نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا (بخشش) ، اظهار داشت: این بنیاد نیمه دوم سال ۹۵ به همت خیرین و مجمع خیرین سلامت کشور، تعدادی از متخصصین گوش و حلق و بینی و بنیاد برکت ستاد فرمان اجرائیات امام تشکیل شد.

وی افزود: حمایت مالی و معنوی از افراد کم شنوا و ناشنوا، تهیه دارو و پروتز، ایجاد مدیریت مراکز کاشت حلزون، ترویج کمک به بیماران نیازمند، همچین تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی مربوطه و پیشگیری از ناشنوایی ی و کم شنوایی از اهداف تشکیل این بنیاد بوده است.

نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا با اشاره به اینکه خوشبختانه با کمک خیرین امروز هیچ بیماری نیست که به دلیل مشکل بیماری درمان ناشنوایی و کم شنوایی آن به تاخیر بیفتد گفت:‌از زمان تشکیل بنیاد تاکنون دو هزار و ۸۳۲ نفر از خدمات لازم بهره‌مند شده که ۵۳۹ مورد آنها مربوط به کمک هزینه کاشت حلزون و یک هزار و ۹۹۱ مورد مربوط به کمک هزینه تامین قطعات پس از کاشت حلزون بوده است. همچنین ۳۰۲ نفر از خدمات پیشگیری بهره‌مند شدند.

طباطبایی عنوان کرد: از زمان تشکیل بنیاد ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برای کودکان کم شنوا و ناشنوا شده و این اقدام به همت خیرین صورت گرفته و اکنون مشکل پروتز یا حلزون مصنوعی داریم و هزار نفر در صف انتظار برای دریافت شناسه کاشت حلزون هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی لازم است که اقدامات به موقع را انجام دهد تا این کمبود برطرف و زمان طلایی کاشت حلزون از دست نرود و ما از طریق کمیسیون بهداشت در مجلس این موضوع را پیگیر هستیم چرا که منبع اصلی مالی کاشت حلزون را دولت پرداخت می‌کند و برای این مسئله مصوبه در مجلس داریم.

وی گفت:‌فردی که دچار مشکل ناشنوایی باشد ۸۰ سال ممکن است بار اقتصادی برای جامعه داشته باشد و اگر به موقع هزینه شود می‌توان اقدام بزرگی انجام داد و در جهت کاهش بار اقتصادی خانواده و جامعه گام برداشت.

طباطبایی گفت: امیدواریم در این روزها که شرایط اقتصادی سخت شده خیرین کمک بیشتری کرده تا این نهال بیشتر رشد یابد و بتوانیم ایرانی عاری از ناشنوایی داشته باشیم.البته بنیاد برکت و برکت احسان حمایت‌های لازم را از بنیاد بخشش داشته واگر این مسئله نبود و ستاد اجرائیات فرمان امام حمایتی نداشت برنامه‌ها به صورت کنونی تقویت نمی‌یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha