چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

مطالعات اخیر محققان دانشگاه بیلور در آمریکا نشان می‌دهد ترکیبات ضدعفونی‌کننده موجود در دهان‌شویه، باکتری‌های مفید دهان و دندان را از بین‌ می‌برد و می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

دهان‌شویه فشار خون را بالا می‌برد

سلامت نیوز: مطالعات اخیر محققان دانشگاه بیلور در آمریکا نشان می‌دهد ترکیبات ضدعفونی‌کننده موجود در دهان‌شویه، باکتری‌های مفید دهان و دندان را از بین‌ می‌برد و می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در سیستم گوارشی و به ویژه روده، نقش موثری بر سلامت کلی بدن دارند. تاثیر باکتری‌های دهان و دندان بر سلامت به تازگی مورد توجه قرار گرفته و بر اساس این تحقیقات، بیماری‌های لثه و تغییر باکتریوم دهان با بیماری‌های قلبی، آلزایمر و اختلال تنفسی مرتبط است. همچنین یکی از مقاله‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد باکتری‌های دهان می‌تواند سرعت پیشرفت سرطان روده را تسریع و بیماری را تهاجمی‌تر کند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز،مطالعات جدید نشان می‌دهد تعادل میکروبیوم دهان می‌تواند احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهد و زمانی‌که این تعادل از بین می‌رود،‌ خطر تشدید بسیاری از بیماری‌های التهابی از قبیل بیماری‌های روده، دیابت، آرتریت روماتوئید، چاقی و دیابت افزایش می‌یابد. در ادامه این تحقیقات آمده است تعادل میکروبیوم محیط دهان با تبدیل نیترات خوراکی به اکسید نیتریک، نقش مهمی بر کنترل فشار خون و سلامت قلب و عروق دارد. اکسید نیتریک یک مولکول سیگنال‌دهی است که به تنظیم فشار خون طبیعی کمک می‌کند.


در ادامه این مطالعه آمده است کلرهگزیدین که به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده در دهان‌شویه قرار دارد، ممکن است باکتری‌های تولیدکننده نیتریک اکسید را از نابود کند و باعث افزایش فشار خون شود.


فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون اصلی‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی - عروقی نیز مهم‌ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
نتایج این مطالعه در نشریه Frontiers in Cellular منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha