سردرد تنشی برخلاف میگرن، حالت فشاری دارد و ضربان‌دار نیست. معمولا فرد این نوع سردرد را می‌تواند تحمل كند.

سردردهای ناشی از مصرف مُسكنِ زیاد چه نشانه ای دارد؟

سلامت نیوز:سردرد تنشی برخلاف میگرن، حالت فشاری دارد و ضربان‌دار نیست. معمولا فرد این نوع سردرد را می‌تواند تحمل كند.


چه نوع سردردی بیشتر در میانسالی شیوع دارد؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم سردردهای تنشی بیشتر در میانسالی و به‌ویژه در خانم‌ها دیده می‌شود. هر روز فرد با سردرد از خواب بیدار می‌شود و هرچه از ساعات روز می‌گذرد، سردرد بیشتر می‌شود. اما معمولا این نوع سردرد با خواب بهتر می‌شود. در قدیم به آن تنشی می‌گفتند؛ چون تصور می‌كردند به علت اسپاسم و گرفتگی عضلات گردن و پشت سر است. این سردردها با افسردگی و اضطراب همراهی دارند. این افراد، افسردگی خفیف یا شدید هم دارند. سردرد تنشی برخلاف میگرن، حالت فشاری دارد و ضربان‌دار نیست. معمولا فرد این نوع سردرد را می‌تواند تحمل كند.


سردردهای ناشی از مصرف مسكن زیاد چیست؟
این سردردها در افراد مبتلا به میگرن و سردرد تنشی دیده می‌شود. علت ایجاد این است كه فرد سردرد دارد اما به صورت علمی درمان نمی‌شود؛ یعنی به طور مرتب مسكن مصرف می‌كند و سردرد می‌گیرد، اما باز مسكن می‌خورد و یك سیكل معیوب ایجاد می‌شود.


 انجمن علمی سردرد معیاری را برای سردرد ناشی از مسكن دارد كه اگر فردی در ماه بیش از 15 بار(عدد) مسكن ساده مانند استامینوفن، ایبوبروفن، ژلوفن و دیكلوفناك مصرف كند، یا هفته‌ای دوبار مسكن كدئین‌دار مانند استامینوفن كدئین مصرف كند، مبتلا به سردرد ناشی از مسكن شده است.


سردرد ناشی از مسكن چگونه درمان می‌شود؟
باید در مرحله اول فرد را ازمسكن جدا كنیم. گاهی مجبوریم چند روز به فرد كورتیكواستروئید بدهیم. گاهی بلاك عصبی برای فرد انجام می‌دهیم. بلاك عصبی یكی ازكارهایی است كه برای سردرد میگرنی و سردرد خوشه‌ای انجام می‌دهیم. در این روش، عصبی كه از ناحیه پشت سر رد می‌شود با دارو بلاك می‌كنیم كه تا سه هفته بهبود می‌دهد و كمك می‌كند فرد از مسكن جدا شود.


سردردهای خوشه‌ای كدام است؟
شدت این سردرد نسبت به میگرنی و تنشی بیشتر است، ناتوان‌كننده است و در مردان شیوع بیشتری دارد. اما مدت زمانش از میگرن كوتاه‌تر است و با ریزش اشك، قرمزی چشم، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، افتادگی پلك و قرمزی صورت در یك طرف هر روز یا هرشب همراه است .


سردردهای ثانویه كدام است؟
این سردردها به تومور مغزی، عفونت مغز و ناهنجاری‌های عروقی مغز مربوط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha