دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 266498

با نزدیک شدن عید نوروز بسیاری از ما مشغول تمیز کاری و خانه تکانی شده‌ایم. در این بازه زمانی که دست هایمان در معرض کار خانگی بسیار قرار می‌گیرند مهم است سلامت ناخن هایمان را فراموش نکنیم و مراقب آنها باشیم.

مراقبت از ناخن‌ها در زمان خانه تکانی

سلامت نیوز: با نزدیک شدن عید نوروز بسیاری از ما مشغول تمیز کاری و خانه تکانی شده‌ایم. در این بازه زمانی که دست هایمان در معرض کار خانگی بسیار قرار می‌گیرند مهم است سلامت ناخن هایمان را فراموش نکنیم و مراقب آنها باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، برای جلوگیری از آسیب رساندن به ناخن هایتان هنگام خانه تکانی به نکات زیر توجه کنید:

  از ناخن هایتان به‌عنوان ابزار استفاده نکنید. بسیاری از ما در مواجهه با لکه‌هایی که پاک نمی‌شوند از ناخن‌ها برای تراشیدن و محو کردن آن استفاده می‌کنیم. حتی اگر یک دستمال را با ناخن روی لکه بکشید، فشار زیادی به ناخن متحمل کرده و آن را در معرض شکستن قرار داده اید.

  ‌برای مراقبت از بافت ناخن، یک لایه ژل محافظ ناخن بی‌رنگ روی آن بزنید. بدین ترتیب خود ناخن کمتر در معرض انواع آلودگی و مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.

‌استفاده از دستکش را هرگز فراموش نکنید. مواد شیمیایی تمیز‌کننده‌ها نه تنها برای پوست که برای ناخن‌ها هم ممکن است مضر باشند.

‌بهتر است ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید. بدین تریب احتمال شکستن و پوسته پوسته شدن آنها هنگام کار کاهش می‌یابد. اگر ناخن هایتان بلند است، سوهان زدن و گرد کردن لبه آن انتخاب بهتری نسبت به مدل‌های دیگر است.

  ‌پس از اتمام کار، دست‌های خود را با آب ولرم بشویید. سپس در حالی که پوست و ناخن‌ها نمدار اند، روغن ذرت یا روغن سویا به آن بزنید. این روغن‌ها با سرعت خوبی جذب می‌شوند و دستهای تان چرب نخواهند ماند.

  ‌در آستانه سال نو، رسیدگی به گل و گیاهان نیز یکی از فعالیت‌های رایج است. به یاد داشته باشید برای این کار نیز بهتر است دستکش به دست داشته باشید. پس از اتمام کار حتماً زیر ناخن‌ها را با برس تمیز کنید و بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha