رئیس انجمن داروسازان ایران، از پرداخت دو ماه از مطالبات داروخانه ها توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

جزئیات پرداخت مطالبات داروخانه ها/مشکل نقدینگی برای خرید دارو

سلامت نیوز:رئیس انجمن داروسازان ایران، از پرداخت دو ماه از مطالبات داروخانه ها توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدباقر ضیا،  گفت: با توجه به مشکلات داروخانه‌ها در تأمین نقدینگی، و رایزنی‌هایی که با سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، به تازگی دو ماه از مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی پرداخت شده و مدیران تأمین اجتماعی قول داده اند قبل از پایان سال نیز، بخشی از مطالبات معوق داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

وی با عنوان این مطلب که مطالبات مرداد و شهریور داروخانه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است، افزود: سازمان بیمه سلامت نیز، مطالبات مهر ماه داروخانه‌ها را پرداخت کرده است.

ضیا با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های مالی دولت، گفت: داروخانه‌ها با درک این واقعیت، سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند. اما، انتظار می‌رود که در روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، تجدید نظر شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: در حال رایزنی با سازمان تأمین اجتماعی، وزارت رفاه و مجلس شورای اسلامی هستیم که در سال جدید، فکری برای نحوه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها بشود. زیرا، داروخانه‌ها می‌بایست برای خرید دارو نقدینگی داشته باشند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های انجمن داروسازان، کاهش تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر است. ما انتظار داریم، پرداخت‌ها برنامه ریزی شده باشد تا داروخانه‌ها بتوانند خرید دارو داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha