سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است: جهان باید برای مواجهه با همه‌گیری بعدی ویروس آنفلوآنزا که اجتناب‌ناپذیر است آمادگی داشته باشد.

ضرورت آمادگی جهانی برای مقابله با همه‌گیری بعدی آنفلوآنزا

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است: جهان باید برای مواجهه با همه‌گیری بعدی ویروس آنفلوآنزا که اجتناب‌ناپذیر است آمادگی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در گزارش این سازمان آمده‌ است: جهان به طور اجتناب ناپذیری با همه‌گیری دیگری از ویروس آنفلوآنزا روبرو خواهد بود و لازم است تا برای مقابله با تاثیرات مخربی که این ویروس از خود به جا می‌گذارد آمادگی لازم کسب شود.

سازمان جهانی بهداشت با در نظر گرفتن برنامه جهانی برای مقابله با این بیماری ویروسی و شیوع احتمالی آن اعلام کرد: اکنون موضوع مورد بحث در مورد شیوع بیماری آنفلوآنزا زمان وقوع آن است. در واقع در اینکه این همه‌گیری روزی اتفاق خواهد افتاد شکی نیست اما در حال حاضر موضوع مهم تعیین زمان آن است.

ویروس H۱N۱ عامل آخرین همه‌گیری ویروس آنفلوآنزا در جهان بود که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی اتفاق افتاد. مطالعات انجام گرفته نشان داد در سال اول حداقل از هر پنج نفر یک تن در جهان به این ویروس آلوده شده و میزان مرگ و میر ناشی از آن حدود ۰.۰۲ درصد بوده‌ است.

کارشناسان سلامت جهانی و سازمان جهانی بهداشت هشدار داده‌اند که خطر شیوع ویروس کشنده‌تری از آنفلوآنزا وجود دارد و روزی از حیوان به انسان منتقل شده و صدها هزار انسان را آلوده می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویروس‌های آنفلوآنزا متعدد و در حال تغییر هستند. هر سال حدود یک میلیارد نفر در جهان بر اثر شیوع فصلی ویروس به این بیماری مبتلا می‌شوند. تزریق واکسن در برخی از افراد نقش پیشگیرانه دارد و سازمان جهانی بهداشت تزریق آن را به افرادی که در بخش مراقبت‌های درمانی فعالیت دارند و افراد آسیب‌پذیر همچون میانسالان توصیه می‌کند.    



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha