عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد موفقیت ایران در درمان سرطان با تکنیک نوین رادیوتراپی پیشرفته

موفقیت ایران در درمان سرطان با تکنیک نوین رادیوتراپی پیشرفته

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد موفقیت ایران در درمان سرطان با تکنیک نوین رادیوتراپی پیشرفته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، میر احمد موسوی زاده،  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با بهره برداری از فناوری نوین رادیوانکولوژی فوق پیشرفته در کشور اظهارداشت: اکنون آخرین و جدیدترین نسل فناوری کنترل دیجیتال در دستگاه‌های شتاب‌دهنده  پزشکی با تاکید مضاعف بر ایمنی بیمار و با قابلیت تصویر برداری از توده سرطانی و بافت های پیرامون آن همزمان با پرتو درمانی هدفمند و تعدیل شده در کشور فراهم شده است. بهره گیری از این فناوری نوین، امکان درمان با دز های بسیار مطلوب را در زمان کوتاه ایجادکرده است.

وی افزود: پیشرفت های علمی و فناوری های نوین، روش درمانی "آرک تراپی با حجم تعدیل شده" یا در اصطلاح”VMAT” را ابداع و معرفی کرده است که باعث افزایش انعطاف پذیری توزیع دز درمانی بیماران، کاهش اثرات جانبی بر روی بافت های سالم به همراه کنترل بالای تومور بدخیم  شده و فرصت های درمانی جدیدی را برای بیماران می‌گشاید. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهره گیری از یک یا چند کمان پرتوی درمانی با هدایت تصاویر سی تی اسکن (که به منظور افزایش دقت و صحت درمان مورد استفاده قرار می گیرد)، به تیم درمانی این امکان را می دهد تا وسیع‌ترین طیف از پرتوی درمانی طی کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین آسیب به بافت های سالم اطراف، حول محور ۳۶۰ درجه به ناحیه سرطانی تابانده شده و موفقیت روش درمانی را به بیشترین میزان ممکن برساند.

موسوی زاده با اعلام این دستاورد، افزود: با بهره گیری از جدیدترین دستگاه‌های شتابدهنده پزشکی روز دنیا با عملکرد بسیار دقیق و تضمین صحت درمان، علاوه بر تکنیک های درمانی پیشرفته 3DCRT، IMRT و IGRT، اکنون همگام با پیشرفته ترین کشورهای جهان، از روش آرک تراپی با حجم تعدیل شده به عنوان جدیدترین روش بهینه درمان برای بیماران مختلف، به ویژه بیماران با تومورهای سر و گردن ‌و پروستات با موفقیت بسیار بالا  استفاده می‌شود.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی بیان داشت: این روش فوق پیشرفته درمانی امکان کنترل آنلاین نواحی تومورال و بافت های سالم و حیاتی مجاور آن را در هر لحظه از درمان به وجود آورده و دقت و موفقیت درمان را هنگام تابش متمرکز پرتو، به طرز چشمگیری افزایش داده است.

موسوی زاده با ابراز خرسندی از اینکه راه اندازی و تجهیز این بخش درمانی برای درمان هموطنان با موفقیت انجام شده و در حال پذیرش بیمار است گفت: اوج موفقیت درمان سرطان با تکنیک نوین رادیوتراپی پیشرفته، محقق شده و امید به نجات بیماران در کشور به حداکثر خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پرتودرمانی یا در اصطلاح رادیوتراپی، نوعی درمان اختصاصی و متداول سرطان است که طی آن از  نوعی پرتو پرانرژی با دوز بالا جهت از بین بردن سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش آن استفاده می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha