پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 266781

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اضافه کرد: عدس دارای مقدار زیادی آهن، روی و سلنیوم است که برای تغذیه انسان مهم هستند.

عدس بخورید تا به شب کوری مبتلا نشوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ،استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان عدس را عامل کاهنده انسداد شرائین عنوان کرد.پیام پزشک‌پور اظهارکرد: مردم به مصرف عدس علاقه زیادی دارند به طوری که تولید آن از یک میلیون تن در سال ۱۹۶۰ به ۴ میلیون رسیده است وی با اشاره به ارزش بالای این دانه گفت: عدس با برنج باعث ایجاد ترکیب غذایی مناسبی به لحاظ عناصر غذایی می‌شود.

بیشتر بدانید: علائم و روش های درمان شب کوریپزشک‌پور بیان کرد: در میان حبوبات سرمادوست، عدس دارای رشدی سریع است و به عنوان یکی از محصولات اصلی حبوبات در نظر گرفته می‌شود.عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اضافه کرد: عدس دارای مقدار زیادی آهن، روی و سلنیوم است که برای تغذیه انسان مهم هستند.

وی تصریح کرد: مصرف عدس باعث کاهش انسداد شرائین شد و بتاکاروتن در آن به جلوگیری از شب‌کوری، مشکلات چشمی، محافظت از پوست، ریزش مو، سرماخوردگی، سرطان، آنفلوآنزا و عفونت‌ها کمک می‌کند.

پزشک‌پور عدس را منبع بسیار خوبی برای فیبر کاهنده کلسترول عنوان کرد و افزود: این حبوب می‌توان به پایین آوردن کلسترول کمک کند و در مدیریت اختلالات قند خون مفید باشد، چون مقادیر بالای قیبر محلول آن مانع افزایش سریع فشار خون بعد از وعده غذایی می‌شود.

این محقق خاطرنشان کرد: عدس می‌تواند در مدیریت دیابت‌های نوع ۲ مفید باشد، زیرا شاخص گلیسمیک پایینی دارد که تاثیر آن روی مقادیر گلوکز خون کمتر از سایر انواع غذاهای دارای کربوهیدرات است.وی گفت: آرد به دست آمده از عدس فاقد گلوتن بوده و یک جایگزین مغذی برای فرآورده‌های نان گندم برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha