برای شمایی که عادت به کار منظم داشته‌اید، تعطیلات طولانی‌مدت می‌تواند به یک شمشیر خطرناک تبدیل شود و سلامتی‌تان را نشانه بگیرد. اگر نمی‌خواهید تمام‌شدن تعطیلات، شروعی برای درگیر شدن با بیماری‌های مختلف باشد، به این توصیه‌ها عمل کنید.

اشتباه‌‌هایی که ممکن است در روزهای تعطیل مرتکب شوید

سلامت نیوز: برای شمایی که عادت به کار منظم داشته‌اید، تعطیلات طولانی‌مدت می‌تواند به یک شمشیر خطرناک تبدیل شود و سلامتی‌تان را نشانه بگیرد. اگر نمی‌خواهید تمام‌شدن تعطیلات، شروعی برای درگیر شدن با بیماری‌های مختلف باشد، به این توصیه‌ها عمل کنید.

صبحانه را حذف نکنید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، حذف صبحانه، یکی از اشتباهات بزرگ و رایج در روزهای تعطیل است. برهم خوردن نظم تغذیه شما، نه تنها قندخونتان را دچار نوسان می‌کند، بلکه به سلامت دستگاه گوارشتان هم آسیب می‌زند.
سعی کنید حتی در روزهای تعطیل هم برنامه منظمی برای غذاخوردن داشته باشید و هیچ وعده‌ای را با پرخوری جایگزین وعده دیگر نکنید.

ریزه‌خواری نکنید
حساب هله‌هوله‌هایی که در مهمانی‌ها می‌خورید را داشته باشید. اگر در روز چندبار به عید دیدنی می‌روید یا از مهمانان در خانه خودتان پذیرایی می‌کنید، بعید نیست که به ریزه‌خواری رو بیاورید.
این عادت اشتباه، نه تنها شما را چاق می‌کند که احتمال دچارشدنتان با ریفلاکس و مشکلات گوارشی دیگر را هم بالا می‌برد.

ساعت خواب و بیداری‌تان را تنظیم کنید
شب‌زنده‌داری‌ها در تعطیلات، می‌تواند چرخه خواب و بیداری شما را دچار اختلال کند و برگشتن به وضعیت عادی بعد از تعطیلات را دشوار کند.
می‌دانیم که استراحت بیشتر در تعطیلات را حق خودتان می‌دانید و دوست دارید کمی بیشتر از قبل بخوابید.
اما سعی کنید که برای همین خواب بیشتر هم برنامه‌ریزی کنید و نظم را در روزهای تعطیل از یاد نبرید.

هشت لیوان آب بخورید
نوشیدن آب کافی را در روزهای تعطیل فراموش نکنید.
ممکن است بی‌برنامگی در تعطیلات، هم نوشیدن آب در طول روز را از یادتان ببرد و هم شما را از مصرف داروهای هرروزه‌تان منصرف کند.

بیشتر مسواک بزنید
حتی اگر همه تلاش‌تان را برای ریزه‌خواری نکردن به خرج دهید، بعید نیست که در روزهای تعطیل، موادغذایی متنوع و بیشتری را میل کنید.
این کار می‌تواند به سلامت دندان‌های شما آسیب بزند و احتمال پوسیده‌شدنشان بعد از تعطیلات را بیشتر کند.
سعی کنید در روزهای تعطیل، چند بار مسواک بزنید و بدون خمیر دندان و با کمک مسواک یا نخ دندان، بهداشت دهان و دندانتان را تامین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha