عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت نظارت خوبی بر تجهیزات آزمایشگاهی ندارد بنابراین ایجاد شبکه‌ای مطمئن برای ورود تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است.

وزارت بهداشت نظارت مناسبی بر تجهیزات آزمایشگاهی ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت نظارت خوبی بر تجهیزات آزمایشگاهی ندارد بنابراین ایجاد شبکه‌ای مطمئن برای ورود تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محسن علیجانی زمانی ، با اشاره به اثر تحریم‌ها بر خرید تجهیزات آزمایشگاهی  و حمل کیت‌ها از طریق کولبران گفت: تجهیزات آزمایشگاهی و کیت‌ها جزء آریو محسوب می‌شود. آریو یعنی وسایل و تجهیزاتی که برای انجام کارهای تحقیقاتی است و مصرف آزمایشگاهی نیز دارد و فکر می‌کنم که وزارت بهداشت باید یک نظارتی بر این تجهیزات به ویژه کیت و لوازم آزمایشگاهی داشته باشد. البته موانع و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که شاید برخی از دستگاه‌ها به دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که دارد، ممکن است جزء لیست تحریم باشد که در این موارد برای تامین این تجهیزات از راه‌های غیر رسمی هم استفاده کنیم چراکه چرخه پژوهش معطل نماند.


قبل از تحریم نیز وزارت بهداشت، نظارت آنچنانی بر کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی که آریو است، نداشت

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور کل قبل از تحریم نیز وزارت بهداشت، نظارت آنچنانی بر کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی که آریو هست، نداشت و محصولات بسیاری در این چرخه اقتصادی وجود دارد و وزارتخانه باید ورود کند و نظم دهد البته در جاهایی که محدودیت وجود دارد باید بتواند تحت نظارت از روش‌های دیگری نیز استفاده کند.

ضرورت ایجاد شبکه‌ای مطمئن برای ورود تجهیزات آزمایشگاهی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که چه اعتمادی به این کیت‌ها وجود دارد، اظهار داشت: باید تا آنجا که امکان دارد یک واردات رسمی برای تجهیزات داشته باشیم تا از طریق واردات غیر رسمی انجام نشود اما اگر در مواردی تجهیزات یا کیت‌هایی که مورد نیاز پژوهش است، وزارت بهداشت باید شبکه‌ای ایجاد کند که از استاندارد بودن و کارآمدی اینگونه تجهیزات که وارد کشور می‌شود، اطمینان حاصل کند تا مردم نیز بتوانند به آنها اعتماد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha