یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2672

تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی با تصویب شورای عالی نظام پزشكی و با 15 درصد افزایش نسبت به تعرفه‌های سال گذشته اعلام و به همه مراكز پزشكی خصوصی ابلاغ شد.

احمدرضا جمشیدی، معاون برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سازمان نظام پزشكی در گفت‌و‌گو بافارس، افزود: ‌بر اساس مصوبه شورای عالی نظام پزشكی ویزیت پزشكان عمومی در بخش خصوصی 4 هزار تومان، ویزیت پزشكان متخصص 6900 تومان و تعرفه ویزیت فوق متخصصان پزشكی 8500 تومان اعلام شد كه همه این تعرفه‌ها نسبت به تعرفه‌های سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین تعرفه لیسانسه‌های پروانه دار 3هزار، فوق لیسانسه‌های پروانه دار 3400 تومان و تعرفه دكترای تخصصی معادل پزشك عمومی و 4 هزار تومان تعیین و ابلاغ شده است.
جمشیدی گفت: در بخش پاراكلینكی و آزمایشگاهی از جمله رادیولوژی نیز تعرفه همه خدمات 15 درصد نسبت به تعرفه‌های سال گذشته افزایش یافته است اما تعرفه سی تی اسكن نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است و تعرفه MRI نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است.
معاون سازمان نظام پزشكی افزود: در بخش خدمات بیمارستانی نیز هتلینگ خدمات بیمارستانی حدود 18 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و به عنوان مثال هزینه هتلینگ یك تخت درجه یك در بخش عمومی 45 هزار تومان تعیین شده است اما نرخ K ها از جمله K جراحی، بیهوشی و داخلی همگی رقم ثابتی نسبت به پارسال دارند و ضریبی برای آنها تعیین نشده است بلكه رقم عددی آنها نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.
وی اضافه كرد: به عنوان مثال K جراحی كه پارسال 30 هزار تومان بوده است ثابت مانده است و در صورتی كه K جراحی در بخش دولتی افزایش یابد نسبت آن به K جراحی بخش خصوصی از 10 برابر سال گذشته به حدود 8 برابر كاهش می‌یابد كه به نظر می‌رسد مورد قبول دولت باشد.
جمشیدی گفت: ضریب هتلینگ تختهای CCU و ICU نیز مانند سال گذشته 33/2 برابر تعیین شده است.
وی افزود: این تعرفه ها از همین امروز ابلاغ شده و لازم الاجراست و در صورت هر گونه تخطئ پزشكان از این تعرفه ها سازمان نظام پزشكی با پزشكان متخلف برخورد می‌كند.
وی گفت: در تعیین تعرفه ها سعی شده وضعیت معیشتی مردم و نظرات دولت لحاظ شود و امیدواریم امسال با همكاری و هماهنگی با دولت نظارت بر عملكرد پزشكان و رعایت تعرفه‌ها توسط آنها با دقت بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha