یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 267282

اگر لباسهای شما بسیار كثیف شدند، می توانید از نوشابه گاز دار كمك بگیرید.

سلامت نیوز: اگر لباسهای شما بسیار كثیف شدند، می توانید از نوشابه گاز دار كمك بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، به این صورت كه یك شیشه نوشابه را همراه با پودر لباسشویی روی لباسهای كثیف بریزید و به طور معمولی آنها را بشویید. خواهید دید كه لباسها چقدر تمیز می شوند.

 شستن لباسهای استرج و كشی:

 در نظرداشته باشید كه هرگز این لباسها را پس از شستن روی طناب آویزان نكنید، زیرا سرازیر شدن آب، باعث كش آمدن لباس می شود و زیبائی خود را از دست می دهد . به همین منظور همیشه بعد از شستن، آنها را در سبد گذاشته ، بگذارید تا خشك شود . با اینكارهیچ صدمه ای به لباس شما وارد نمی شود.

 شستن ملافه:

 برای اینكه ملافه های شما تمیز شسته شود و در ضمن به تار و پود پارچه آسیب نرسد ، از مواد پاك كننده استفاده نكنید.بلكه به جای این كار ملافه ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید . و مقداری پودر صابون و یا تكه ای صابون رنده شده را به آن اضافه كنید . بعد از 15 دقیقه شستن، می بینید كه ملافه ها بسیار تمیز شده اند بدون اینكه لكه ای داشته باشند.

 مشكل شستن دستمال آشپزخانه:

 به دلیل كوچك بودن دستمالهای آشپزخانه شستن آنها مشكل است . برای رفع این مشكل یك كیسه بدوزید . تمام دستمال ها را داخل كیسه بریزید و دهانه آن را با كش جمع كنید و كیسه را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، با این كار مشكلتان حل خواهد شد.

 شستن لباس با نوشابه:

 اگر لباسهای شما بسیار كثیف شدند، می توانید از نوشابه گاز دار كمك بگیرید. به این صورت كه یك شیشه نوشابه را همراه با پودر لباسشویی روی لباسهای كثیف بریزید و به طور معمولی آنها را بشویید. خواهید دید كه لباسها چقدر تمیز می شوند.

 شستن لباسهایی كه اپل دارند:

 همان طوركه می دانید وقتی لباسهای دارای اپل را داخل ماشین لباسشویی می اندازیم، اپل آنها از بین می رود . برای جلوگیری از این كار از چند روش می توانید كمك بگیرید:

 1- اپل ها را با سنجاق به لباس وصل كنید، و در موقع شستن اپل را از لباس جدا كنید و بعد اپل را به لباس وصل كنید.

 2- می توانید از چسب هایی كه در بازار هستند و برای بستن كفشها هم از آن استفاده می شود ، كمك بگیرید . به این صورت كه یك طرف چسب را به لباس و طرف دیگر را به اپل بدوزید تا در موقع شستن ، اپل را به راحتی از لباس جدا كنید.

 3- می توانید هر كدام از اپل ها را داخل پلاستیك كرده و خیلی محكم گره بزنید و بعد لباس را داخل لباسشویی بیندازید، با اینكار اپل ها سالم می مانند.

 نظافت پرده حمام:

 پرده حمام را روی یك سطح صاف پهن كنید، با اسفنج آغشته به آب و صابون دو طرف آن را تمیز كنید. سپس با آب گرم بشویید و آن را در آفتاب خشك كنید . در ضمن در نظر داشته باشید كه پرده حمام را لوله نكنید و آن را برای آبگیری فشار ندهید.

 پاك شدن یقه بلوزمردانه :

 برای پاك كردن یقه بلوز مردانه از مایع ظرفشویی استفاده كنید.

 تمیز كردن اسفنج:

 برای نو كردن اسفنج آن را یك شب داخل آب نمك و یا محلول آب و جوش شیرین بگذارید . كاملاً تمیز می شود.

 آویزان كردن لباس بر روی طناب لباس:

 برای اینكه كمتر به اتو كردن احتیاج داشته باشید، می توانید ازچوب لباسی استفاده كنید . چوب لباسی را در داخل لباس قرار دهید، به همان صورتی كه می خواهید لباس را داخل كمد قراردهید ، بعد چوب لباسی را به طناب آویزان كنید. با این روش هم حجم كمتری گرفته می شود و هم كمتر چروك می شود . یا این كه لباس ها را از یقه به طناب با گیره آویزان كنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha