مدیرعامل سازمان انتقال خون، میزان ذخیره خون در ایام نوروز را مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر میزان ذخیره خون در کشور، ۶ برابر مصرف روزانه است.

ذخیره خونی کشور ۶ برابر مصرف روزانه/مشکلی در مناطق سیل زده نداریم

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون، میزان ذخیره خون در ایام نوروز را مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر میزان ذخیره خون در کشور، ۶ برابر مصرف روزانه است.
علی اکبر پورفتح اله، در گفتگو با مهر، به بازدید روز چهارشنبه از برخی از مراکز انتقال خون در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در آغاز سال جدید، بازدیدی از برخی از مراکز اهدای خون در سطح شهر تهران داشتیم و خوشبختانه وضعیت بسیار خوب است.
وی با اشاره به تمهیدات روزهای پایانی سال برای ذخیره خون و فرآورده‌های خونی، گفت: ما تلاش کردیم ذخیره کافی خون و فرآورده‌های خونی وارد سال جدید شویم و در حال حاضر میزان ذخیره خون در کشور ۶ برابر مصرف روزانه است.
پورفتح اله میزان مراجعات تهرانی‌ها به مراکز اهدای خون در روزهای سال نو را مطلوب دانست و افزود: روز گذشته به رغم بارندگی شدید در پایتخت، ۷۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز اهدای خون داشتیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، از امکان دریافت پلاکت و پلاسما در سه مرکز اهدای خون شهر تهران خبر داد و گفت: روز گذشته ۶۰ واحد پلاکت اهدا شد که نیاز بیماران مبتلا به سرطان پاسخ داده می‌شود.
پورفتح اله با اشاره به مناطق سیل زده کشور، افزود: وضعیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در کشور بسیار خوب است و در هیچ استانی دچار کمبود نیستیم.
وی تاکید کرد: چنانچه در استانی با کمبود خون مواجه شویم، از طریق جابجایی خون، مشکل را حل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha