نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: واردات محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب نیز غیرقانونی و ممنوع است، نصب برچسب تنها به مصرف کننده در زمینه تراریخته بودن کالای خریداری شده اطلاع رسانی می‌کند.

توزیع محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب نیز غیرقانونی است/قانون ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نمی‌شود

سلامت نیوز: جلال محمود زاده در خصوص واردات تراریخته و توزیع روغن‌های خوراکی با برچسب تراریخته، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه واردات هرگونه محصولات تراریخته جز محصولاتی که برای تحقیقات در سطح محدود وارد کشور می‌شود ممنوع است.

ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نمی‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته‌ای که مصرف خوراکی دارند به کشور ممنوع است، تصریح کرد: قانون ممنوعیت واردات محصولات تراریخته در سطح کشور رعایت نمی‌شود و بیشتر محصولات کشاورزی که مصرف انسانی و دامی دارند تراریخته هستند.

محصولات تراریخته موجود در بازار فاقد برچسب هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از محصولات تراریخته‌ای که در بازار توزیع می‌شوند فاقد برچسب خاص هستند، عنوان کرد: مصرف کننده‌ای که قصد دارد روغن و یا سویا خریداری کند به دلیل عدم نصب برچسب محصول تراریخته امکان تفکیک محصولات در بازار را ندارد در صورتی که این حق قانونی وی است.

نصب برچسب تنها به خریداران اطلاع‌رسانی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در پایان با اشاره به اینکه با دو مقوله واردات محصولات تراریخته برخلاف قانون و عدم نصب برچسب مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: واردات محصولات تراریخته حتی با نصب برچسب نیز غیرقانونی و ممنوع است، نصب برچسب تنها به مصرف کننده در زمینه ترا ریخته بودن کالای خریداری شده اطلاع رسانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha