دبیر انجمن علمی داروسازان كشور گفت: با نظارت دقیق تر بر امور داروخانه‌ها درباره داروهای قاچاق و غیرمجاز از هر گونه رفتار مغایر قانون جلوگیری می‌شود.

دكتر واقفی دبیر انجمن علمی داروسازان كشور در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: حفظ شأن و منزلت داروسازان وظیفه حرفه ای داروسازان است و با رعایت شان و مقررات مربوط، نباید اجازه دهند مرتبه و احترام داروسازی كشور، دستخوش ناهنجاری‌ها و مشكلات شود.


وی گفت: توجه به ارزش حرفه داروسازی می تواند از وارد آمدن صدمه به حرفه‌ داروسازی جلوگیری كند.


وی تصریح كرد: همكاران باید توجه داشته باشند كه داروها مكمل ها و سایر كالاهای مصرفی داروخانه‌ها را فقط از شبكه‌های پخش رسمی و مجاز تهیه كنند، بطور قطع با حضور موثر، ‌قوی و نظارت بر امور جاری داروخانه‌ها خود از هر گونه رفتار مغایر قانون و مقررات موجود جلوگیری كنند و چنانچه در اطراف داروخانه ها پزشكانی هستند كه داروهای خارج از فهرست دارویی كشور را نسخه می كنند با آنها مذاكره كرد و  عواقب كار را به آنها یادآور شد.


وی گفت: همانطور كه ما بارها از مسئولان دارویی كشور و سازمان های بیمه‌گر خواسته‌ایم تا برای بازرسی از داروخانه ها از افراد واجد شرایط  همكاری بهره بگیرند داروسازان هم باید به طور متقابل با همكاران بازرس داروخانه ها فعالیت همكاری و مساعدت را به عمل آورند.


همچنین دكتر آذرنوش رئیس انجمن علمی داروسازان كشور در ادامه افزود: داروسازان در داروخانه ها با تهیه داروهای مورد نیاز داروخانه ها از شركت های توزیع كننده داخلی كه در  25 تا 30 شركت هستند می توانند از ورود داروهای غیر مجاز و قاچاق به داروخانه هایشان جلوگیری كنند.


وی گفت: قاچاق و استفاده از داروهای غیرمجاز در كشور یك پدیده دو سویه است و در كشور ما و اكثر كشورهای جهان دارو  هم به كشور وارد و هم از ان خارج می‌شود كه مهمترین دلیل قاچاق دارو از كشور ما به كشورهای دیگر، ارزان بودن آن است.


وی تصریح كرد: انجمن داروسازان كشور وظیفه ذاتی و حرفه ای خود می‌دانند تا با پشتیبانی از تمام اقشار داروسازی بویژه گروه همكاران داروساز داروخانه‌دار كه با صحت عمل و وفاداری به سوگندی كه یادكرده اند سعی دارند در خدمت مردم و بیماران باشند و رسالت خود را انجام داده و از بروز هر گونه اشكالی برای انها  جلوگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha