رئیس پلیس راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان‌های سیل زده را اعلام کرد و گفت: محور آزادشهر به شاهرود به علت ریزش سنگ مسدود شده است و در محور بندر ترکمن به گمیشان نیز به علت آبگرفتگی تا زمان رفع آن، محدودیت تردد وجود دارد.

محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان‌های سیل زده/ کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی در نوروز 98

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان‌های سیل زده را اعلام کرد و گفت: محور آزادشهر به شاهرود به علت ریزش سنگ مسدود شده است و در محور بندر ترکمن به گمیشان نیز به علت آبگرفتگی تا زمان رفع آن، محدودیت تردد وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار کمال هادیان‌فر در حاشیه بازدید از محور مواصلاتی آق قلا به بندر ترکمن، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان‌های سیل زده را اعلام کرد و گفت: در استان گلستان با همت و تلاش کلیه دست اندرکاران بخصوص همکاران ما در پلیس راه و راهور، عمده ترددها در معابر به صورت عادی در حال انجام است و کمک رسانی به صورت صحیح و کامل صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در دو سه محور انسداد و محدودیت ترافیکی داریم. محور آزادشهر به شاهرود  را به علت ریزش سنگ مسدود کردیم تا نیروهای راهداری از راه برسند و موانع را برطرف کنند. در محور بندر ترکمن به گمیشان نیز به علت آبگرفتگی تا زمان رفع آن، محدودیت وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اکثر محورها باز است و تردد به طور معمول اتفاق می‌افتد گفت: از دیروز بازدیدهایی از محورهای شمالی کشور داشتیم؛ علیرغم کاهش 9 درصدی سفرها، پنج میلیون و 200 هزار تردد خروجی و ورودی انجام شده و شرایط مطلوب است.

هادیان فر ادامه داد: همچنین آمار تصادفات را بررسی کردیم و مشخص شد به طور متوسط تصادفات فوتی و جرحی 82 درصد کاهش دارد و علیرغم آنکه درگیر سیل بودیم، برای انتظام بخشی ترافیکی تلاش گسترده‌ای انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل برخورداری از مواهب الهی شاهد حجم گسترده ای از مسافرت‌ها در استان‌های شمالی کشور هستیم که برای این منظور برنامه ریزی‌های خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای صورت گرفته است گفت: 35 هزار نفر از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مشغول خدمت رسانی به هموطنان در محورها و معابر درون شهری هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 37 درصد حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده است گفت: در استان مازندران بیشتر نگرانی‌ها بابت تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که بیشتر در مسیرهای روستایی و فرعی شاهد این حوادث ناگوار هستیم.

وی با اشاره به توجه عامه مردم به فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی از کاهش 47 درصدی تصادفات منجر به جرح و منجر به فوت در کشور خبر داد و گفت: 82درصد تخلفات رانندگی کشور ناشی از 4 عامل اصلی "سرعت"، "سبقت"، "انحراف به چپ" و "خواب آلودگی" است.

وی با بیان اینکه واژگونی خودرو از شایع ترین وقایع رانندگی در کشور و محورهای مواصلاتی استان مازندران به شمار می رود، افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از دلایل اصلی واژگونی خودروها به شمار می روند.

هادیان‌فر کاهش حوادث جاده ای را از اهداف جدی پلیس در سال 98 با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر برشمرد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر خط قرمز پلیس در ایجاد نظم ترافیکی است و در این راستا نیز خودروهای حادثه ساز در صورت تخلف تا پایان فروردین به پارکینگ ها منتقل خواهند شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha