رئیس سازمان‌ اورژانس کشور تعداد کل ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی از ابتدای طرح عملیات نوروزی تا امروز را ۱۶۳ هزار و ۵۹۹ مورد بیان کرد و گفت ۲۲ هزار و ۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شدند.

انجام بیش از ۱۶۳ هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی از ابتدای طرح عملیات نوروزی تا امروز

سلامت نیوز: رئیس سازمان‌ اورژانس کشور تعداد کل ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی از ابتدای طرح عملیات نوروزی تا امروز را ۱۶۳ هزار و ۵۹۹ مورد بیان کرد و گفت ۲۲ هزار و ۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند با اشاره به مراجعه ‌ ۲۹ هزار و ۸۳ مورد به کمپ‌های سیار مستقر اورژانس در مسیرها، افزود: تعداد یک‌میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۱۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۲۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر بستری شدند و تا کنون تعداد ۳۳ هزار و ۷۹۹ مورد عمل جراحی اورژانسی و تعداد ۱۶۰۰۷ مورد عمل جراحی الکتیو انجام شده و تعداد ۶۳۲۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان‌ اورژانس کشور، بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی را بیماری‌های قلبی، گوارشی، تنفسی و مغزی بیان کرد و گفت: نیروهای فوریت‌های پزشکی با تمام توان حضور دارند و آمار بستری ها و اعمال جراحی الکتیو و اورژانس نشان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کشور است.

وی با تاکید بر استمرار خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت برای سیل‌زدگان گفت: اورژانس هوایی یکی از فعال‌ترین این واحدهاست که تاکنون توانسته افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha