سلامت نیوز :وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش 20 درصدی بودجه حوزه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: در سال جاری بودجه بخش‌های بیمه‌های درمانی، اجتماعی، بازنشستگی و بهزیستی افزایش خوبی یافته است.
به گزارش مهر، صادق محصولی در سومین دور سفرهای استانی با حضور در جلسه شورای هماهنگی رفاه و تأمین اجتماعی استان کردستان، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «جهاد اقتصادی » از سوی مقام معظم رهبری، هدفمندسازی یارانه‌ها را یک انقلاب بزرگ در اقتصاد کشور خواند و گفت: با اجرای این قانون فاصله طبقاتی کاهش یافته و مدیریت هزینه در دست خود مردم است تا جایی که خود صلاح می‌دانند نسبت به هزینه‌های جاری زندگی برای خود برنامه ریزی‌داشته باشند؛ با اجرای درست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها زمینه تحقق جهاد اقتصادی فراهم می‌شود.

وی افزود: شورای هماهنگی رفاه و تأمین اجتماعی این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که امیدوارم با هماهنگی و تعامل فی مابین شاهد رشد و ارتقای سطح رفاه اجتماعی در این استان باشیم.
وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش 20 درصدی بودجه حوزه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: خوشبختانه در سال جاری بودجه در بخش‌های مختلف بیمه‌های درمانی، اجتماعی، بازنشستگی و بهزیستی افزایش خوبی یافته است.

وی ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی در کشور را نسبت به شاغلین بیش از90 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اختصاص منابع حاصله به بخش‌های اجتماعی و درمانی در سال گذشته بیش از 3 میلیون خانوار تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند.

محصولی سال گذشته را سالی پرکار و پر بار برای وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دانست و پرداخت معوقات بازنشستگان قبل از 79، دریافت 2 هزار میلیارد ریال سهام برای پرداخت مابه‌التفاوت قانون مدیریت خدمات کشوری، بیمه کارگران ساختمانی و اقشار آسیب‌پذیر را از جمله کارهای خوب وزارت رفاه در یک سال گذشته برشمرد.

وی اظهار کرد: کار در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی تقدس بالایی دارد و به سبب فعالیت در این حوزه باید شکرگذار خدا باشیم و تمام تلاشمان را در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم به کار گیریم.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در خصوص اجرای قانون جامع معلولان اظهار کرد:‌ با پیگیری‌های وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و حمایت ریاست جمهور، امسال برای اولین بار ردیفی در بودجه برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده است که امیدوارم با تصویب نمایندگان مجلس، شاهد خدمات بیشتر به معلولان کشور باشیم.

وی برنامه وزارتخانه در حوزه مراکز نگهداری معلولان به خصوص سالمندان و معلولان ذهنی را کاهش تصدیگری دانست و گفت: باید این مراکز به صورت خصوصی توسط مردم خیر اداره شوند و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی نیز به ازای نگهداری هر فرد، یارانه را پرداخت کند.

محصولی از جمله مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی استان کردستان را احداث یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، 22 میلیارد ریال جهت راه اندازی20 پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در استان، 16 میلیارد ریال جهت احداث دو واحد خوابگاه دانشجویی مددجویان کمیته امداد ،20 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز اردوگاه فرهنگی و تربیتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان مریوان برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین20 میلیارد ریال برای کمک به احداث فضای اشتغال و ایجاد بازارچه فروش برای تولیدات مددجویان کمیته امداد، 12 میلیارد ریال بابت تکمیل و احداث ساختمان‌های حمایتی کمیته امداد حضرت امام (ره)، 15 میلیارد ریال به منظور احداث و تجهیز 5 کانون فرهنگی، تربیتی و آموزشی مددجویان و10 میلیارد ریال برای تکمیل سالن چند منظوره اردوگاه امام علی در نظر گرفته شده است.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به این مصوبات و میزان اعتباری که در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی برای این استان در نظر گرفته شده است، گفت: همه اینها نشان دهنده توجه ویژه دولت و نظام به این منطقه است که امیدواریم با اجرای این مصوبات شاهد خدمات بیشتر در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی این استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha