حسن خلیل آبادی درباره دستفروشان و بساط گستران گفت: در قدیم تعداد این افراد کم بوده و امروز به واسطه مشکلات اقتصادی بر تعداد آنها افزوده شده است.

پاترول های ۴۰۰ میلیونی ماموران انضباط شهری برای برهم زدن بساط دستفروشی نیست

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران گفت: ماموران انضباط شهری زیر پای خود پاترول های ۴۰۰ میلیونی دارند و هریک مقدار زیادی حقوق دریافت می کنند. این امکانات برای این نیست که در کوچه ها و پس کوچه ها بساط میوه فروشان را به هم زنند؛ بلکه برای انتقال و ساماندهی دستفروشان در نقاط مجاز است.
حسن خلیل آبادی در گفتگو با ایلنا درباره دستفروشان و بساط گستران گفت: در قدیم تعداد این افراد کم بوده و امروز به واسطه مشکلات اقتصادی بر تعداد آنها افزوده شده است.
 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: یک عده از این افراد واقعاً نیازمند هستند و شغل خود را از دست داده اند یا اصلاً این دست فروشی شغل آبا و اجدادی آن‌هاست، اما عده‌ای هم سودجو هستند و می خواهند با تضییع حقوق مردم منافع بیشتری را به دست آورند و آرامش شهر برای آنها مهم نیست. ما باید این دو گروه را از هم تفکیک کنیم.
وی افزود: برخی از دستفروشان عضو باندهای حرفه ای هستند. در جاهایی مثل زیر پل بعثت ۴ ردیف میوه‌فروش در کنار هم مشغول فعالیت هستند و حتی خیابان بعثت را بند می‌آورند. یا در خیابان پیروزی تعداد زیادی جیگر فروشی وجود دارد که خیلی از آنها غیربهداشتی هستند.
خلیل آبادی درخصوص چهارراه ولیعصر (عج) گفت: اگر اطراف تئاتر شهر چند غرفه صنایع دستی یا نمایشگاه اقوام برگزار شود چهره این چهارراه را اینگونه از بین نمی‌برد، اما در غرفه هایی که در محوطه تئاتر شهر ایجاد می شوند همه کاری انجام می شود؛ غیر از اینکه توسعه فرهنگی اتفاق بیافتد. اطراف تئاتر شهر باید به پاتوقی برای هنرمندان و علاقمندان به تئاتر تبدیل شود، اما اکنون پاتوق دستفروشان است؛ یعنی در این منطقه امنیت روانی برای هنرمندان و انجام کار آرام فرهنگی به هم خورده است. شهرداری باید با ساماندهی دستفروشان در یک مرکز دیگر چهار راه ولیعصر (عج) را از این حالت خارج کند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمینه ساماندهی دستفروشان میان دستگاه های تصمیم گیرنده و اجرایی اختلافی وجود ندارد، عنوان کرد: در این حوزه فقط قدری بی نظمی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در یکی از میدان های رم ایتالیا دور تا دور نقاشان نشسته اند و مشغول کشیدن نقاشی و پرتره هستند. اما وقتی ما نمایشگاهی راه می اندازیم، اول ترشی و نظایر آن را عرضه می کنیم.
خلیل آبادی در پاسخ به این پرسش که پس با قشر کم برخوردار جامعه چه باید کرد، گفت: همانطور که گفتم دستفروشان بعضا محروم هستند و ما قطعا باید آنها را به جایی برده و ساماندهی کنیم، اما نباید محل های فرهنگی را به پاتوق دستفروشی تبدیل کنیم. ما نباید یک هویت فرهنگی مثل تئاتر شهر را به پاساژ یا بازار تبدیل کنیم. این فضا می تواند مختص نوازندگان و پر تره کشان باشد تا یک فضای هنری ایجاد شود؛ نه مکانی برای عرضه شلغم و لبو.
وی با اشاره به لزوم تشکیل یک ستاد توسط شرکت شهربان، شهرداری منطقه، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و سایر بخش های مرتبط گفت: برای این محله باید فکری شود؛ وگرنه تا دو سال دیگر روی سکوهای تئاتر شهر هم که مجسمه روی آنها نصب شده جگرکی ایجاد خواهد شد. ماموران انضباط شهری زیر پای خود پاترول های ۴۰۰ میلیونی دارند و هریک مقدار زیادی حقوق دریافت می کنند. آیا این امکانات برای این است که در کوچه ها و پس کوچه ها بساط میوه فروشان را به هم بزنند؟ این نیروها باید مدیریت شوند تا دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) را با احترام به جای دیگری منتقل و ساماندهی کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: برخی از نقاط باید خط قرمز ما باشند و دستفروشی باید در آنها ممنوع باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha