دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 267962

مطالعات محققان دانشگاه دانشگاه ویسکانسین - مدیسون نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی مختلفی در جذابیت صورت اشخاص نقش دارند.

جذابیت ژنتیکی است

سلامت نیوز:  مطالعات محققان دانشگاه دانشگاه ویسکانسین - مدیسون نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی مختلفی در جذابیت صورت اشخاص نقش دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، جذابیت به عنوان یک مزیت اجتماعی قلمداد می‌شود که در تمام ارکان زندگی از به دست آوردن شغل و تحصیلات گرفته تا درآمد نقش دارد.

به گزارش پایگاه خبری پلاس وان،بر اساس مطالعه‌ای که چندی پیش صورت گرفته است، حتی مادران مراقبت‌های بهتری نسبت به کودکان جذابشان دارند. گرچه به نظر می‌رسد که جذابیت چهره ریشه ژنتیکی دارد، اطلاعات مختصری درباره ژن‌های دخیل در این امر در دست است.
محققان به منظور بررسی تاثیر ژنتیک بر جذابیت صورت، داده‌های ژنتیکی چهار هزار و 383 نفر را بررسی کردند و از داوطلبان خواستند بر اساس عکس افراد به جذابیت آنان نمره دهند و سپس نمره جذابیت را با آرایش ژنتیکی هر فرد مقایسه کردند.


نتایج نشان می‌دهد برخی ژن‌ها با جذابیت صورت مرتبط هستند؛ ولی نقش این ژن ها با توجه به جنس متفاوت است.

ادامه مطالعات نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی مرتبط با زیبایی در زنان با ژن‌های مربوط به تنظیم توده بدنی و چربی‌ها مرتبط است. ژن های مرتبط با جذابیت در مردان نیز با ژن‌های موثر در سطح کلسترول ارتباط دارد. بر اساس تحقیقات قبلی، سطح کلسترول خون نقش مهمی در سنتز هورمون تستوسترون و دیگر هورمون‌های استروئیدی دارد.

این مطالعه نه تنها بینش های جدید در رابطه با جذابیت صورت و ژنتیک در اختیار می‌گذارد؛ بلکه رابطه پیچیده بین جذابیت و طیف وسیعی از صفات دیگر را نشان می‌دهد.

نتایج این مطالعه در نشریه PLOS Genetics منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha