استاندار خوزستان ‌آخرین وضعیت سدهای استان را تشریح کرد و گفت: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده، اما سد کرخه پر شد و باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد.

‌استاندار خوزستان: سد کرخه پر شد / تخلیه ‌سوسنگرد، بستان، رفیع، کوت سید نعیم، ابوحمیضه و حمیدیه

سلامت نیوز:  استاندار خوزستان ‌آخرین وضعیت سدهای استان را تشریح کرد و گفت: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده، اما سد کرخه پر شد و باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی درباره آخرین وضعیت بحران سیل در استان اظهار داشت: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده ‌و ‌ کارون تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

‌وی با بیان اینکه ورودی و خروجی کرخه همچنان ‌ثابت و بالا مانده ‌که باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی را ندارد، افزود: سد کرخه پر شده و باید برنامه‌ریزی کنیم بلکه بتوانیم تصمیم دیگری بگیریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: درباره برخی شهرها از جمله سوسنگرد، بستان، رفیع، کوت سید نعیم، ابوحمیضه و حمیدیه از جنبه احتیاطی و پیشگیرانه تصمیم گرفتیم تخلیه شوند که به ساکنان مناطق در معرض خطر این موضوع اعلام شد.

وی ادامه داد: لازم است زنان، خردسالان و سالمندان محل را در این شهرها ترک کنند و جوانان هم می توانند در محل مستقر باشند که در صیانت از شهر در برابر سیلاب به ما کمک کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در ارتباط با اهواز و کارون در حال حاضر 3200 متر مکعب بر ثانیه از آن آب رد می‌شود و سیل‌بندها را تقویت کرده‌ایم با این حال در شیبان سیل بند شکسته شد و فرماندار برای احتیاط از مردم خواست شیبان را تخلیه کنند اما سیل بند در حال ترمیم است.

وی عنوان کرد: در اهواز مسئله خاصی نداریم و این آبگرفتگی هم از سد کرخه و از طریق کانال سلمان روی داده که باید جلوگیری کنیم و مدیر و کارشناسان آب و برق قول داده اند تا امشب آن را کنترل و مدیریت کنند. همچنین دستگاه های ذیربط هم برای کمک  به سازمان آب و برق مامور شده اند که مشکل خاصی نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha