سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 268153

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن کلیه‌های پلی کیستیک 12 کیلوگرمی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان خبر داد.

خارج کردن کلیه‌های پلی کیستیک 12 کیلوگرمی در بابل

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن کلیه‌های پلی کیستیک 12 کیلوگرمی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اباذر اکبرزاده پاشا اظهار کرد: بیمار ۳۹ ساله دیالیزی با درد شکمی، افزایش فشار خون و کم خونی شدید به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کرد که پس از بررسی و معاینات و انجام سی تی اسکن، کاندید جراحی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این عمل جراحی به دلیل بیماری پلی کیستیک هر دو کلیه بیمار که بسیار بزرگ و به وزن تقریبی ۱۲ کیلوگرم بود از بدن خارج شد.

این جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه وزن طبیعی دو کلیه بین ۳۰۰ تا۳۵۰ گرم است، افزود: این بیماری شامل رشد کیست های غیر سرطانی درون کلیه می شود که با گذشت زمان، آنها بزرگ شده و به طور قابل توجهی افت عملکرد آن را در پی دارند که اگرچه سرطانی نیستند، اما می توانند با مایع پر شده و به اندازه ای رشد کنند که کلیه ها دیگر قادر به ارائه عملکرد مورد انتظار خود نباشند.

اکبرزاده ادامه داد: وجود خون و یا پروتئین در ادرار، درد کمر، سنگ کلیه، درد یا تورم شکم، فشار خون بالا و عفونت تکرار شونده کلیه از علائم و نشانه‌های اولیه‌ ابتلا به بیماری کلیه پلی‌کیستیک است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha