سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 268167

مطالعات جدید نشان می‌دهد سگ‌ها با استفاده از قدرت بویایی، قادر به تشخیص سلول‌های سرطان در نمونه خون با 97 درصد دقت هستند.

سگ‌ها سرطان را بو می‌کشند

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد سگ‌ها با استفاده از قدرت بویایی، قادر به تشخیص سلول‌های سرطان در نمونه خون با 97 درصد دقت هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، گیرنده‌های بویایی سگ‌ها 10 هزار برابر قوی‌تر از انسان است و نسبت به بوهایی حساس هستند که سیستم بویایی ما قادر به درک آن نیست.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،بر اساس این مطالعه جدید، سگ‌ها قادر به تشخیص سرطان در نمونه خون با 97 درصد دقت هستند. این قابلیت می‌تواند منجر به توسعه یک روش تشخیص سرطان دقیق، ارزان و کاملا غیر تهاجمی به ویژه در مناطق دور افتاده و در حال توسعه باشد.
بسیاری از انواع سرطان در مراحل اولیه قابل شناسایی و تشخیص نیستند و زمانی علائم آن بروز می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و متاستاز داشته است. همان‌طور که دیده می‌شود، روش های تشخیص زودهنگام در درمان بسیار موثر و ارزشمند هستند.


در این مطالعه نمونه خون سالم و نمونه حاوی سلول‌های سرطان ریه در اختیار سگ‌های آموزش دیده قرار گرفت و پس از آن از آنان خواسته شد سرطان را در نمونه‌های دیگر تشخیص دهند. نتایج نشان داد سگ ها قادر به تشخیص سلول های سرطان با دقت 98 درصد هستند.
محققان در تلاشند تا این روش غیر تهاجی را توسعه دهند و قرار است در مرحله بعدی سرطان سینه از طریق بازدم توسط سگ‌های آموزش‌دیده تشخیص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha