ثبت 1400 ازدواج زیر 14 سال در استان زنجانبه گفته یک مقام مسوول، در ایران 36 هزار ازدواج زیر14 سال ثبت شده است.

ثبت 36 هزار ازدواج زیر 14 سال در ایران/ 1400 مورد در زنجان

سلامت نیوز: ثبت 1400 ازدواج زیر 14 سال در استان زنجانبه گفته یک مقام مسوول، در ایران 36 هزار ازدواج زیر14 سال ثبت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور، 1400 مورد در زنجان اتفاق افتاده است.

به نوشته ایسنا، مسیح‌الله سلطانی ظهر امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: در خصوص مقوله کودک‌همسری نیز متاسفانه از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور، 1400 مورد در زنجان اتفاق افتاده   است و زنجان در این مورد در رتبه‌های اول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر سرانه مطالعه و بر اساس پژوهش‌های سال 91، به عنوان دومین استان انتخاب شده است، اظهار کرد: هشت درصد از جمعیت فعال استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این میزان، دو برابر نرم کشوری است. همچنین استان زنجان 1300 هیئت مذهبی ثبت شده دارد و نرخ باسوادی استان نیز 95.1 درصد برآورد شده است.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان، از میانگین کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: زنجان 46 مرکز دانشگاهی و 56 هزار دانشجو دارد. همچنین پنج خانه جوان در شهرستان‌های استان زنجان افتتاح شده و 335 تشکل مردم‌نهاد در استان فعالیت می‌کنند که از نرم کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در شاخص‌های «نشاط اجتماعی» و «سرمایه اجتماعی» نسبت به نرم کشوری شرایط مطلوب‌تری داریم، تصریح کرد: سرانه تخت بیمارستانی در استان 1.61 و در کشور 1.60 است است. در خصوص اعتیاد نیز بیست و ششمین استان هستیم و متاسفانه 1.3 درصد از جمعیت استان گرفتار این معضل هستند.

سلطانی همچنین با اشاره به اینکه به ازای هر   3.8 ازدواج، یک طلاق صورت می‌گیرد، یادآور شد: نرخ ازدواج در استان زنجان 8.9 ثبت شده است و از این بابت، رتبه هفتم کشوری را داریم. البته پارسال شاهد کاهش 11 درصدی در آمار ازدواج بودیم. در خصوص مقوله کودک‌همسری نیز متاسفانه از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور، 1400 مورد در زنجان اتفاق افتاده   است و زنجان در این مورد در رتبه‌های اول قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه 8.5 درصد از جمعیت استان، در 19 سکونت‌گاه غیررسمی حاشیه‌نشین هستند باید دفاتر تسهیل‌گری در استان مستقر شود، افزود: پارسال یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار استانی در راستای برنامه‌های کاهش آسیب صرف و به انعقاد 42 تفاهم نامه با سمن‌ها و اجرای 65 برنانه منتج شد.   در همین راستا، هر سال برنامه‌ دستگاه‌های فرهنگی استان اولویت‌بندی و تدوین می‌شود. پارسال نیز از 354 برنامه واصله، 175 برنانه نهایی و اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha