چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 268746

با نگهداری رب خانگی در فریزر مانع کپک زدن آن خواهید شد. تهیه رب خانگی کار بسیار ساده ای است. تنها کافی است پوست گوجه را بگیرید و بجوشانیدشان.

سلامت نیوز: با نگهداری رب خانگی در فریزر مانع کپک زدن آن خواهید شد. تهیه رب خانگی کار بسیار ساده ای است. تنها کافی است پوست گوجه را بگیرید و بجوشانیدشان.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، کمبود وقت در دنیای امروز، باعث شده که افراد هر روز بیشتر و بیشتر به غذا‌ها و مواد خوراکی کنسرو شده رو آورند. رب گوجه فرنگی هم یکی از همین موارد است که در گذشته بیشتر به صورت خانگی تهیه می‌شد، اما امروزه تقریبا همه کنسرو آن را از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند. در این مقاله ما قصد داریم طرز تهیه و نگهداری رب خانگی در فریزر را به شما آموزش دهیم.
 نگهداری رب خانگی در فریزر
وقتی که به اندازه کافی رب خانگی درست کردید، باید فکری برای نگهداری از آن بکنید.

*اول آنکه بهترین ظرف برای نگهداری رب خانگی ظرف شیشه‌ای است که به خوبی درب آن سفت می‌شود. شیشه با ماده‌ی داخلی‌اش واکنش نمی‌دهد و این کمک می‌کند رب شما خالص و تازه بماند.

*اینکه رب خانگی را در فریزر نگهداری کنید و یا در یخچال، تفاوت چندانی ندارد، می‌توانید یکی از شیشه‌های مورد نیاز را در طبقات بالایی یخچال بگذارید و ما بقی را در فریزر بگذارید و به مرور خارج کنید. نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که اگر قصد دارید رب خانگی خود را در فریزر نگهداری کنید، ظرف‌ها را کاملا پر نکنید تا در فریزر نترکند.

*برای اینکه مدت طولانی‌تری رب‌ها سالم و تازه بمانند، هرگز قاشق خیس و یا چرب را وارد ظرف نکنید چرا که اینکار باعث کپک زدن رب خانگی شما می‌شود.
 طرز تهیه رب خانگی

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به طور کلی کنسروجات، برای ماندگاری طولانی مدت، حاوی مواد نگهدارنده فراوانی هستند که برای سلامت بدن مضر است. در صورتی که شما بتوانید رب خانگی تهیه کنید، از همه‌ی این مواد به دور می‌مانید. اما چگونه؟ ما به شما می‌گوییم ...

*درواقع تهیه رب خانگی کار بسیار ساده‌ای است. تنها کاری که باید بکنید این است که هرمقداری که می‌خواهید، گوجه فرنگی درون آب جوش بریزید تا چند دقیقه در آب بجوشد. این کار برای این است که بتوانید به راحتی پوست و گوشت گوجه را جدا کنید. فوت کوزه گری این مرحله این است که قبل از ریختن گوجه‌ها در آب، یک برش کوچک، زیر گوجه‌ها بزنید تا بعد راحت‌تر پوستش جدا شود.
 

*بعد از اینکه گوجه‌ها کمی نرم شدند (تقریبا بعد از ۲ تا ۳ دقیقه) آن‌ها را از آب بیرون آورید و با وارد کردنشان به آب سرد به آن‌ها شوک دهید. خواهید دید که با اینکار گرفتن پوست گوجه‌ها چقدر آسان‌تر می‌شود. در اینجا می‌توانید چند قطعه یخ هم به ترکیب اضافه کنید تا علاوه بر ساده‌تر شدن کار پوست گیری، گوجه‌ها تازه‌تر و بهتر حفظ شوند.

*گوجه‌ها را بعد از پوست گیری تکه تکه کنید و درون یک ظرف شیشه‌ای در دار بریزید و تا می‌توانید فشار دهید و آن را پر کنید. سپس درون شیشه را تا جای ممکن با آب پر کنید و مقداری نمک و شکر به آن اضافه کنید تا رب گوجه فرنگی شما هم طعم خوبی بگیرد و هم مدت طولانی تری بماند.

*در مرحله‌ی نهایی، پس از آنکه در شیشه‌ها را به خوبی و محکم بستید، شیشه‌ها را به مدت ۴۵ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. لازم است از قبل شیشه‌هایی انتخاب کنید که در مقابل حرارت مقاوم باشد و آب به آن نفوذ نکند. بعد از اینکار، ظرف‌ها را خارج کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و در جایی به دور از نور مستقیم به مدت ۲۴ ساعت بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha