رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: ۵ درصد پزشکان صاحب ویلاهای بالای شهر و شمال کشور هستند.

۵ درصد پزشکان صاحب ویلاهای بالای شهر و شمال کشور هستند

سلامت نیوز:رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: ۵ درصد پزشکان صاحب ویلاهای بالای شهر و شمال کشور هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری سی امین همایش علمی جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مرکز همایش‌های رازی، با بیان اینکه بیمار با هزار امید به پزشک متخصص داخلی مراجعه می‌کند و انتظار دارد متخصص داخلی درد او را تشخیص داده و درمان نماید، افزود: به وفور شنیده شده «طب داخلی، مادر طب است» و باید در تشخیص و درمان مقدم بر سایر رشته‌ها باشد، اما متأسفانه این طور نیست.

وی گفت: برای تشخیص دقیق بعضی بیماری‌ها لازم است از امکانات پاراکلینیکی مانند سی تی اسکن و ام آر ای استفاده کنیم ولی نسخه کردن توسط متخصص داخلی محدود شده است، اگر هم به تشخیص برسیم بعضی داروها را نمی‌توانیم برای بیماران تجویز نمائیم.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: جای تعجب دارد که در هیچ کتاب و یا مرجع پزشکی این محدودیت‌ها نوشته نشده است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه، طبق کوریکولوم آموزشی، رزیدنت‌هایی که مایل هستند بعد از فارغ التحصیلی در رشته گوارش فعالیت کنند بایستی چند بار به اتاق آندوسکوپی رفته و در حضور اساتید آندوسکوپی دستگاه گوارش را فرا بگیرند، افزود: متأسفانه در برخی مراکز آموزشی مخالفان به این قوانین اهمیت نداده و رزیدنت داخلی را راه نمی‌دهند.

وی افزود: این مخالفان برای اظهار نظر و کارشناسی در شوراها و کمیسیون‌های پزشکی برای همکاران ما برنامه ریزی می‌کنند و با کمک مافیای پزشکی که همه چیز را برای خود و شاگردان خود می‌خواهند حرفشان را به کرسی می‌نشانند. سازمان‌های بیمه گر هم از این آب گل آلود استفاده کرده و از پرداخت هزینه آندوسکوپی انجام شده توسط متخصص داخلی جلوگیری می‌کنند.

خسرونیا گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر گوش شنوایی پیدا شده و هم صدا با ما خواهان برچیدن این بازی‌ها است، هدف این دستورات و سفارش‌ها فقط علمی نیست بلکه برداشت‌های مالی آن را تقویت می‌کند و این اشتهای پول جمع کردن، انتها ندارد.

عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران، ادامه داد: مشکل دیگر مسئله تعرفه است و متأسفانه کسانی در مورد تعرفه پزشکی تصمیم می‌گیرند که هیچ تجربه مطب داری یا اداره بیمارستان ندارند و فکر می‌کنند همه پزشکان همان ۵ درصد پزشک پر مریض صاحب ویلاهای بالای شهر و شمال کشور هستند.

خسرونیا با بیان اینکه با این اوضاع اقتصادی و تعرفه‌های ناعادلانه طی سال‌های اخیر گروه زیادی از پزشکان عطای پزشکی را به لقای آن بخشیده و طبابت را رها نموده اند، افزود: اکثریت جامعه پزشکی را متخصین داخلی، عفونی، اطفال و پزشکان عمومی تشکیل داده و بسیاری از جراحان کشور مجبور هستند جهت امرار معاش با سن بالا در بیمارستان و درمانگاه کشیک شب باشند.

وی گفت: تورم، قیمت اجناس، اجاره مطب، حقوق پرسنل، مالیات و… چند برابر شده است، در چنین شرایطی چطور می‌شود تصور کرد که افزایش ۱۰ درصدی تعرفه کمک خواهد کرد.

رئیس سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تصریح کرد: بیشترین ضرر را بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خواهند دید، بدهی آنها افزایش پیدا می‌کند، اگر قرار است مطابق تورم ویزیت تعیین شود آیا تورم ۱۰ درصد است. کمی تفکر لازم است که از خروج پزشکان بیشتر از طبابت جلوگیری به عمل آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha