سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

تحقیقات جدید با ترسیم الگویی خاص از فعالیت مغز می توانند خشم موجود در رویاهای فرد را نشان دهند.در ترسیم این الگو به طور خاص، فعالیت های لوب های جلو مغز در طول خواب – و همچنین ساعاتی قبل از خواب – می توانند میزان خشم شخص را در طول خواب نشان دهند.

کابوس ها در مغز شما به چه شکل اند؟

سلامت نیوز: تحقیقات جدید با ترسیم الگویی خاص از فعالیت مغز می توانند خشم موجود در رویاهای فرد را نشان دهند.در ترسیم این الگو به طور خاص، فعالیت های لوب های جلو مغز در طول خواب – و همچنین ساعاتی قبل از خواب – می توانند میزان خشم شخص را در طول خواب نشان دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، فرآیندهای مشترکی برای احساسات شخص در بیداری و خواب وجود دارد رویاها تجربه های عاطفی فرد هستند. اخیرا محققان بر روی یک الگوی مشخص مغز به نام عدم تقارن آلفای فرونتال، در زمان خشم و تنظیم احساسات در طول بیداری مطالعه می کنند.

امواج مغزی آلفا بین ۸ و ۱۲ هرتز نوسان دارند و در زمان آرامش رایج هستند. فعالیت آلفا بیشتر در ناحیه ای از مغزکه مشغله کمتری دارد وجود دارد. در بیداری، ناسازگاری در فعالیت آلفا بین لوب های جلو مغز، کرسی های شناختی در پشت پیشانی، نشان می دهد که کسی در حال تجربه یا تلاش برای کنترل خشم است.

برای پیدا کردن این که آیا تقارن مشابهی هنگام بیدار شدن فرد با نشانه های خشم وجود دارد یا نه تحقیقی صورت گرفت.

در این تحقیق محققان به اندازه گیری موج مغزی شرکت کنندگان در طول خواب پرداختند. با وجود بیداری های مکرر، شرکت کنندگان یک ترکیب سالم از رویاهای دلپذیر و ناخوشایند داشتند. محققان دریافتند که ۸۸ درصد از رویاهای گزارش شده  در مورد احساسات مورد علاقه فرد بوده است، در ۴۱٪ از رویاهای گزارش شده، شرکت کنندگانی که احساس خشم داشتند فعالیت مغزشان نیز همان بوده است. افرادی که دارای نشانه های نامطلوب بالینی آلفای غربی در طول خواب بودند در خلال رویاهای خود نیز خشم بیشتری داشتند. بعلاوه افرادی که دارای فعالیت آلفا بیشتر در لوب فرونتال راست در مقایسه با لوب فرونتال سمت چپ بوده اند خشم بیشتری داشتند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha