جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 269334

در اتفاقی نادر، نوزادی با وزن پنج کیلو و 100 گرم به روش زایمان طبیعی در بخش زایمان بیمارستان ضیایی شهرستان اردکان یزد متولد شد.

نوزاد پنج کیلو و 100 گرمی در اردکان یزد متولد شد

سلامت نیوز: در اتفاقی نادر، نوزادی با وزن پنج کیلو و 100 گرم به روش زایمان طبیعی در بخش زایمان بیمارستان ضیایی شهرستان اردکان یزد متولد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رئیس بخش زایمان بیمارستان ضیایی و متخصص زنان و زایمان این بیمارستان، گفت: با توجه به اینکه بیمار فقط یکبار در اوایل بارداری خود به پزشک‌ مراجعه کرده علت دقیقی از افزایش وزن نوزاد در دست نیست اما عواملی چون دیابت بارداری و اضافه وزن بیش از حد مادر در دوران بارداری می تواند منجر به اضافه وزن نوزاد شود.
دکتر عادله ذبیحی اضافه کرد: این مرکز پس از شروع طرح تحول سلامت، اقدامات موثری در زمینه افزایش سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی و ایمن انجام داده و آمار زایمان فیزیولوژیک به طور چشمگیری افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با لطف خدا و همت مجموعه این بخش، مادر این نوزاد زایمان خوبی داشته و هم اکنون وضع جسمانی مادر و نوزاد مساعد و نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند.
ذبیحی گفت: بیمارستان ضیایی امسال نیز برای دومین دوره پیاپی در زمینه ترویج زایمان طبیعی و ایمن و سلامت مادران به عنوان بیمارستان برتر در کشور معرفی شده است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha