یک کارشناس اتاق عمل با اشاره به کمبود نیروی پرستاری و تبعات آن گفت: تبعیضات پرداختی ها در نظام سلامت باعث بی میلی جامعه پرستاری برای ورود به این حرفه شده است .

شکاف پرداختی در نظام سلامت / کمبود نیروی پرستاری، دلیل فرسودگی جامعه پرستاری است

سلامت نیوز:یک کارشناس اتاق عمل با اشاره به کمبود نیروی پرستاری و تبعات آن گفت: تبعیضات پرداختی ها در نظام سلامت باعث بی میلی جامعه پرستاری برای ورود به این حرفه شده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، امین بلوچ زهی  با اشاره به آسیب های کمبود پرستار در مراکز درمانی گفت: کمبود پرستار در کشور ما مانند کمبود پزشک هم با نرم های منطقه ای فاصله ای بسیار شگرف دارد. استاندارد پرستاری به تخت در کشورهای پیشرفته 2.5 است اما در کشو ما این نسبت 1.8 است که از استاندارد جهانی بسیار فاصله دارد.

وی اظهار داشت: دولت ها اگر در طی این سالها با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی، قانون ارتقای بهره وری، خروج نیروها بر اثر بازنشستگی و مرخصی های طولانی مدت مصرح در قانون، جذب نیرو داشتند با وجود همین پرداخت های فعلی بازهم جمعیت بیکار پرستاری راغب می شدند تا جذب شوند، زیرا فشار کاری آنها به مراتب کاهش پیدا می‌کرد و با کار کمتر و اصولی تر سلامت روان و سلامت جسم خود را محفوظ میداشتند .

این کارشناس اتاق عمل  افزود: علت عدم رغبت جامعه پرستاری برای ورود به این حرفه تبعیضات پرداختی در نظام سلامت است و اگر این تبعیضات، فشار کاری ناشی از کمبود نیرو و عدم رغبت وزارت بهداشت در جذب برطرف شود، قطعا جامعه پرستاری برای ورود به این حرفه و ادامه فعالیت خود انگیزه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha