مدیریت لاغری و کاهش وزن از همان ابتدای افزایش وزن به راحتی امکان پذیر است . یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای لاغری و کاهش وزن، استفاده از نوشیدنی‌هاست.

لاغری به صرف نوشیدنی!

سلامت نیوز:مدیریت لاغری و کاهش وزن از همان ابتدای  افزایش وزن   به راحتی امکان پذیر است . یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای لاغری و کاهش وزن، استفاده از نوشیدنی‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بیشتر مردم نمی‌دانند در طول روز چه میزان کالری از طریق نوشیدنی‌های پرکالری دریافت می‌کنند، در حالی که اگر بتوانید نوشیدنی‌های سالم را جایگزین نوشیدنی‌های ناسالم کنید، به میزان زیادی از کالری دریافتی روزانه خود می‌کاهید، برخی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها که باید بیشتر ازآن‌ها استفاده کنید،  عبارت است از:
 
آب سبزیجات
آب سبزیجات به اندازه آب میوه‌ها مواد مغذی و املاح دارند؛ اما کالری آن‌ها حدود ۵۰ درصد کمتر است. آب سبزیجات معمولاً سرشار از فیبر است و باعث می‌شود به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.


معجون میوه‌ها
میوه‌های دلخواه خود را انتخاب کنید، آب آن‌ها را بگیرید و با مقداری سرشیر و خامه ترکیب کنید. هیچ‌گاه از شکر اضافی برای شیرین‌تر شدن آن‌ها استفاده نکنید. عسل  یا هر شیرین‌کننده دیگری را نیز به آن‌ها نیفزایید، چرا که به این ترتیب صد‌ها کالری به نوشیدنی‌تان اضافه می‌شود.


آب میوه
آب میوه‌ها سرشارازویتامین‌ها و مواد مغذی است اما دقت داشته باشید که هیچ‌گاه نباید شکرومواد شیرین‌کننده به آن‌ها بیفزایید.


قهوه تلخ
قهوه تلخ (بدون شیر) سرشارازآنتی‌اکسیدان است که به خلق و خوی بهتر شما، تمرکز بالاتر، کاهش خطر دیابت و سرطان کمک می‌کند. سعی کنید روزانه بیشتراز سه فنجان قهوه تلخ ننوشید.


چای سبز
چای سبز نیز همانند قهوه تلخ مزایای بسیاری دارد و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هاست. چای سبز سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد و به روند سوختن چربی‌ها سرعت بیشتری می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که با مصرف چای سبز، روند سوختن  چربی‌ها افزایش می‌یابد.


شیر
کلسیم موجود درشیر کم چرب، به تجزیه سلول‌های چربی در بدن کمک می‌کند.


سرکه سیب
سرکه سیب از گذشته‌های بسیار دور تاکنون کاربرد‌های زیادی داشته و تقریباً همه به مزایای آن واقف اند. در دهه ۷۰ مردم از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده می‌کردند. هنوز هیچ مدرکی برای اثبات این واقعیت وجود ندارد. عده‌ای می‌گویند سرکه سیب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و اگر مصرف شود، باعث لاغری می‌شود.


آب
نوشیدن آب کافی برای بدن منافع زیادی دارد. به شما احساس سیری می‌دهد، سوخت و ساز بدن‌تان را افزایش می‌دهد و هیچ نوع کالری ندارد.


نکته
ازهیچ قرص و دارویی برای درمان چاقی استفاده نکنید.بعضی افراد برای درمان چاقی به سراغ روش‌های نامناسب می‌روند که مهم‌ترین آن‌ها روش‌های دارویی است. عده‌ای از قرص‌های کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند اما این قرص‌ها عوارض بسیاری از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارند.برخی دیگر نیز از دارو‌های ملین استفاده می‌کنند. این دارو‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند ولی از جذب مواد مغذی جلوگیری می کنند و بعد از مدتی بدن با کمبود بسیاری از ویتامین‌ها و املاح روبه‌رو می‌شود.


معرفی نوشیدنی گوجه فرنگی و لیمو
گوجه فرنگی را درون یک مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید.سپس یک لیوان آب، آب لیمو و کمی نمک اضافه کنید.


فواید
گوجه فرنگی ها با ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی که دارند، از دیابت، چاقی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کنند.لیمو غنی از ویتامین C است، فعالیت آنتی اکسیدانی دارد، باعث تقویت ایمنی تنظیم سدیم و وزن  مناسب بدن می شود.
 
ازهیچ قرص و دارویی برای درمان چاقی استفاده نکنید.بعضی افراد برای درمان چاقی به سراغ روش‌های نامناسب می‌روند که مهم‌ترین آن‌ها روش‌های دارویی است. عده‌ای از قرص‌های کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند اما این قرص‌ها عوارض بسیاری از جمله ضعف و افسردگی به همراه دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha