دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 269534

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خانواده‌ها نمی‌توانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند؛ کیفیت ارتباطات به‌شدت مختل شده، سوءتفاهم بالا و قدرت شنیداری و درک پایین است که این موارد مناسبات اجتماعی را دچار مشکل می‌کند.

بحران تنهایی، گریبانگیر خانواده‌های امروزی

سلامت نیوز: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خانواده‌ها نمی‌توانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند؛ کیفیت ارتباطات به‌شدت مختل شده، سوءتفاهم بالا و قدرت شنیداری و درک پایین است که این موارد مناسبات اجتماعی را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: از سال گذشته در بحث خاص خانواده نیز با توجه به آسیب‌هایی که خانواده امروزی با آن مواجه است و در دنیا نیز با آن مواجه هستند، ورود پیدا کردیم.

خانواده‌ها در دنیا بحران تنهایی دارند و دچار آسیب‌های شدیدی شده و انسجام خود را از دست داده‌اند، حفظ انسجام خانواده را در دستور کار قرار دادیم که یک مفهوم آن کاهش طلاق است. این امر در استان اجرا شده و موفق هم بوده است. مشکلات خانواده ریشه در مشکلات اقتصادی هم دارد اما در کنار این موارد، اختلالی در کشور و در اکثر استان‌ها و نیز در کشورهای دیگر وجود دارد و آن اختلال ارتباطی است.

وی افزود: خانواده‌ها نمی‌توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند؛ کیفیت ارتباطات به‌شدت مختل شده، سوءتفاهم بالا و قدرت شنیداری و درک پایین است، این موارد مناسبات اجتماعی را دچار مشکل می‌کند. خانواده سالم و شکوفا، خانواده‌ای است که عشق، محبت و پیوندهای قوی عاطفی و انسانی در آن برقرار شود و روح اعضای خانواده را سیراب کند، این خانواده است. اکنون ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی برای خانواده‌ها راحت‌تر و ارتباطات دچار مشکل شده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: از سال گذشته گفت‌وگوی خانواده در حال اجرا بوده و در استان نیز اجرا شده است. با مشارکت و همیاری تمام دستگاه‌ها، همزمان گفت‌وگوی بین‌نسلی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم. تفاهم‌نامه‌ای را نیز با وزرات علوم امضا کردیم تا تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی اجرا شود. تنش‌ها را می‌توانیم با مفاهمه و گفت‌وگو حل و فصل کنیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در عدالت جنسیتی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تنظیم شده است، تصریح کرد: این سند در استان خراسان رضوی نیز وجود دارد.

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، برنامه عملیاتی به ما می‌دهد تا بدانیم مشکلات و کمبودها چیست، عدد شاخص‌های عدالت جنسیتی چند است و باید افزایش یابد. این برنامه تکلیف را روشن می‌کند. این سند در شورای برنامه‌ریزی تنظیم و نهایی شده و اجرایی خواهد شد تا برنامه برای حرکت به سوی بهبود وضعیت زمان و خانواده فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha