نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیسم پرداخت در سیستم بهداشت و درمانی باید اصلاح شود و چنانچه اصلاح نشود باعث شکاف عمیق بین پزشکان ، پرستاران، جامعه و دولت خصوصی می شود.

مکانیسم پرداخت در سیستم بهداشت و درمان اصلاح شود

سلامت نیوز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیسم پرداخت در سیستم بهداشت و درمانی باید اصلاح شود و چنانچه اصلاح نشود باعث شکاف عمیق بین پزشکان ، پرستاران، جامعه و دولت خصوصی می شود.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به انتقاد معاون فنی نظام پزشکی در خصوص تعرفه‌های درمانی سال 98 و  پیشنهاد رشد 15 درصدی برای افزایش میزان دستمزد پزشکان گفت: آنچه که بنده بارها گفتم این است که مکانیسم پرداخت در سیستم بهداشت و درمانی باید اصلاح شود و به جای اینکه برای کار اضافه حق الزحمه پرداخت کنیم و بگوییم که تعرفه خدمت و قیمت را بالا ببریم "که یک روش پر هزینه‌ای است"، بیاییم سلامت را خرید کنیم و هر پزشکی که تعداد جمعیتی را درمان و برای سلامت آنها اقدام می‌کند بگوییم که باید در ماه برای چند نفر خدمت، چه مقدار دریافتی داشته باشد.
پرداختی اساتیدی که مهارت آموزش می‌دهند با پرداختی کسی که درمان می‌کند باید متفاوت باشد

خرید سلامت درست‌تر از خرید خدمتی است که به نتیجه منجر نمی‌شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بنده یک پزشک کم سوادی باشم یا تبحر کمتری داشته باشم، ممکن است که برای بیمار هزینه و مداخلاتی ایجاد کنم که این کار علاوه بر بیمار، برای بیمه نیز هزینه‌بر است در صورتی‌که نتیجه نمی‌بیند اما چنانچه بنده بیمار را درست معاینه کرده و تشخیص درست بدهم، با یک بار دیدن، با کمترین آزمایش و یک راه درست می‌توان به نتیجه رسید در نتیجه خرید سلامت درست‌تر از خرید خدمتی است که به نتیجه منجر نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصولا زمانی که پزشک بیمار را معاینه می‌کند باید تشخیص درست بدهد و به درمان درست منجر شود. دقیقا مصداق این کار این است که اتومبیل خود را به مکانیکی می‌برید و اگر خودرو درست شد پول می‌دهید اما اگر مکانیک نتوانست اتومبیل را درست کند آیا هزینه‌ای پرداخت می‌کنید؟ افراد نیز همین‌گونه هستند یعنی اگر بیماری به پزشک مراجعه می‌کند در صورت تشخیص درست و درمان بیمار، هزینه پرداخت درست می‌شود.

مکانیسم پرداخت در حوزه بهداشت درست نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم  افزود: این پول گرفتن نباید از متوسط آن دریافتی که اساتید در دانشگاه‌ها دارند چند برابر بیشتر باشد چراکه همه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و کسانی که مهارت را یاد می‌دهند یک جور پرداختی دارند و کسانی که درمان می‌کنند جور دیگر؛ مکانیسم پرداخت در کشور اینطور نیست و این باعث شکاف عمیق بین پزشکان، بین پزشکان و پرستاران، بین پزشکان، پرستاران و جامعه و بین دولت و بخش خصوصی می‌شود و این مکانیسم کاملا غلط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha