سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه اعتیاد به كوكائین موجب اختلالات جسمی و روحی شدید می‌شود، هشدار داد، مصرف كوكائین منجر به مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی و تنفسی در افراد می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ستاد مبارزه با موادمخدر، بهروز هاشمی گفت: از كوكائین به‌ عنوان یك ماده مخدر استفاده می‌شود و معتادان به كوكایین، آن را به ‌صورت های مختلفی ازجمله استنشاقی و خوراكی استفاده می‌كنند.
هاشمی تصریح كرد، مصرف طولانی مدت كوكائین، موجب گشاد شدن مردمك، كاهش اشتها، اشكال در ادرار كردن، كاهش وزن، كم خونی، رنگ پریدگی، اختلال در هضم غذا، تهوع، اسهال، لرزش و تشنج، پرش عضلات، آب ریزش دائمی بینی و كاهش نیروی جنسی خواهد شد و چنانچه فرد، كوكائین را از راه بینی استنشاق كند، در دراز مدت امكان خونریزی مكرر از راه بینی و سوراخ شدن تیغه‌های آن وجود دارد.
وی ادامه داد: كوكائین حتی موجب انقباض عروقی در شریان‌های كرونری می‌شود و مسمومیت ناشی از آن می‌تواند باعث بی‌قراری، اضطراب، پرخاشگری و خودبزرگ‌بینی شود.
این پژوهشگر حوزه اعتیاد، افزایش سقط‌ های خودبخودی، كندگی جفتی، نارس‌بودن جنینی و عقب‌ماندگی رشد داخل رحم را از اثرات مضر كوكائین در دوران بارداری برشمرد.
وی افزود: در درمان مسمومیت ناشی از كوكائین، بیمار از نظر اضطراب، كنترل دمای بدن، اختلالات رفتاری، تشنج، فشارخون و عوارض قلبی كنترل می‌شود و پزشك براساس شدت عوارض مسمومیت، فرد را بستری می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha