چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 269805

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرد: داروهای آنتی‌بیوتیک موجود از قابلیت لازم برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به دارو برخوردار نیستند و این امر به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

هشدار تازه سازمان ملل درباره "مقاومت آنتی‌بیوتیکی"

سلامت نیوز:سازمان ملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرد: داروهای آنتی‌بیوتیک موجود از قابلیت لازم برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به دارو برخوردار نیستند و این امر به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان این سازمان می‌گویند: بیماری‌های شایعی همچون سل در حال وارد شدن به مرحله‌ای هستند که دیگر امکان درمان ‌آنها وجود نخواهند داشت و این درحالیست که فرآیندها و روش‌های پزشکی همچون جراحی به دلیل افزایش هشداردهنده مقاومت آنتی‌بیوتیکی، خطرات بیشتری را نسبت به گذشته متوجه بیماران می‌کنند.

در گزارش سازمان ملل آمده‌ است: مقاومت عوامل بیماری‌زا به داروهای آنتی بیوتیک که در تمامی کشورها و با هر میزان درآمد وجود دارد به یک بحران جهانی تبدیل شده‌ است.

هر سال بیماری‌های مقاوم به دارو موجب جان باختن دست‌کم ۷۰۰ هزار نفر در جهان می‌شوند که ۲۳۰ هزار مورد از آن‌ها بر اثر ابتلا به بیماری سل مقاوم به داروست.

کارشناسان برآورد کرده‌اند که در صورت فقدان اقدامی جهانی تا سال ۲۰۳۰ میلادی در نتیجه شیوع بیماری‌های مقاوم به دارو سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون انسان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در این گزارش تاکید شده‌ است زیاده‌روی و سوءمصرف داروهای آنتی بیوتیک در کنار مصرف فزاینده این داروها در بخش دام‌داری و کشاورزی، از مهمترین عوامل گسترش و رشد مقاومت آنتی بیوتیکی در سراسر جهان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha