وزیر بهداشت، با اشاره به آثار تحریم ها در حوزه سلامت، گفت: بیماران نباید در تامین داروهای مورد نیازشان دغدغه ای داشته باشند.

دغدغه بیماران در تامین دارو پذیرفتنی نیست/ حمایت از تولید داخل

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، با اشاره به آثار تحریم ها در حوزه سلامت، گفت: بیماران نباید در تامین داروهای مورد نیازشان دغدغه ای داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سعید نمکی،  بر تأمین داروهای مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل، تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط سخت و دشواری قرار داریم، این دغدغه نباید متوجه مردم و بیماران شود که در تأمین داروهای مورد نیاز، مشکلی برای آنها ایجاد شود.

وزیر بهداشت، خواستار رفع کمبودهای دارویی در داخل کشور شد و افزود: یکی از اولویت‌های کاری بنده در حوزه دارو، حمایت از تولید داخل است.

نمکی با اشاره به سهم بالای صنعت داروسازی کشور در تأمین نیاز داخلی، گفت: اگر صنعت داخلی دچار مشکل شود، نخواهیم توانست از محل واردات، نیاز داخلی را تأمین کنیم.

وزیر بهداشت، در عین حال خواستار توجه به کیفیت داروهای تولید داخل شد و افزود: نکته‌ای که نباید نسبت به آن بی اعتنا بود، این است که سلامت مردم نباید به قیمت تولید داخل نادیده گرفته شود.

نمکی، همچنین ممنوعیت واردات داروهای مشابه تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از داروی با کیفیت تولید داخل است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha