چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی اعلام کرد:‌ تمدید و صدور دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این صندوق در کوتاهترین زمان صورت می‌پذیرد.

سلامت نیوز : روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی اعلام کرد:‌ تمدید و صدور دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این صندوق در کوتاهترین زمان صورت می‌پذیرد.

صندوق تامین اجتماعی برای سهولت بیمه‌شدگان تسهیلاتی را در صدور دفترچه آنان در نظر گرفته است که برای بیماران خاص دفترچه‌های درمانی با 45 برگ و بدون محدودیت زمان بهره‌برداری صادر می‌شود.

بر این اساس دفترچه‌های درمانی 24 برگی نیز برای کارکنان صندوق تامین اجتماعی و همچنین مستمری‌بگیر اصلی، همسر، پدرو مادر مستمری‌بگیر در صورت تحت تکفل بودن و فرزندی که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشد، صادر می‌شود که این دفترچه نباید زودتر از 6 ماه به اتمام برسد.

شایان ذکر است که دفترچه‌های درمانی با 15 برگ نیز برای سایربیمه‌شدگان صادر می‌شود که در مدت زمان کمتر از 4 ماه نباید برگه‌های آن به اتمام برسد و در صورت اتمام دفترچه‌های درمانی در مدت زمان کمتر از 4 یا 6 ماه مطابق ضوابط و مقررات صندوق تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگان دفترچه درمانی صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که به منظور جلوگیری از استفاده بی‌رویه از دفترچه‌های درمانی، شعب این صندوق مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره موظفند دفاتر درمانی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان را که زودتر از 4 و 6 ماه اوراق آنان به اتمام می‌رسد، جهت بررسی و اظهارنظر به شوراهای پزشکی مستقر در مراکز درمانی ارسال کنند و تا تعیین حصول نتیجه از شوراهای مذکور (مبنی بر استفاده متعارف و یا غیر متعارف) برای این دسته از بیمه‌شدگان دفترچه درمانی با اعتبار 2 ماهه صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha