یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 270017

در مطالعه ای که از داده های بیش از ۱۳۰ کشور استفاده شده است، نتیجه گیری می شود که خوردن برنج بیشتر ممکن است در مقابل چاقی نقش محافظتی داشته باشد. چاقی در دنیای غرب و فراتر از آن، در حال افزایش است.

آیا رابطه ای میان برنج و چاقی وجود دارد؟

سلامت نیوز:  در مطالعه ای که از داده های بیش از ۱۳۰ کشور استفاده شده است، نتیجه گیری می شود که خوردن برنج بیشتر ممکن است در مقابل چاقی نقش محافظتی داشته باشد. چاقی در دنیای غرب و فراتر از آن، در حال افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، میانگین مصرف غذا در فردی که در ایالات متحده است نسبت به شخص دیگر در کشور های دیگر بسیار متفاوت است. برای بررسی بیشتر، دانشمندان اطلاعات ۱۳۶ کشور را مطالعه کردند. آنها دریافتند در کشورهایی که مصرف برنج به طور متوسط حداقل ۱۵۰ گرم در روز است، میزان چاقی به میزان قابل توجهی پایین تر از کشورهایی است که کمتر از میانگین جهانی برنج مصرف می کنند

محققان سعی کردند تا متغیرهایی از جمله میانگین تحصیلات، نرخ سیگار کشیدن، کل کالری مصرفی، درصد جمعیت بالای ۶۵ سال و تولید ناخالص داخلی در سرانه، را در نظر بگیرند. همه ی این متغیرها در کشورهایی با مصرف بیشتر برنج ، به طور قابل توجهی پایین تر بود. با این وجود، حتی پس از آن که در تجزیه و تحلیل آنها حساب شده بود، محققان دریافتند که تأثیر مثبت برنج بر وزن همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات آنها، افزایش فقط یک چهارم فنجان برنج در روز (۵۰ گرم به ازای هر نفر) می تواند چاقی جهانی را ۱٪ کاهش دهد.

به نظر می رسد که خوردن برنج سبب افزایش وزن نمی شود. ممکن است فیبر، مواد مغذی و ترکیبات گیاهی موجود در دانه های کامل برنج از بروز وزن بیش از حد جلوگیری کند.

یکی از مسائل بالقوه که  در این تحقیق مطرح می شود اینست که نوع برنجی که مصرف می شود بسیار مهم است. به عنوان مثال، برنج سفید فیبر بسیار کمی  دارد که چربی فیبر مصرفی در خطر ابتلا به چاقی نقش دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha