سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 270150

مطالعات جدید نشان می‌دهد در جزیره موریس ترکیبات گیاهی وجود دارد که پیشرفت سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند.

توقف سرطان با یک ترکیب گیاهی کمیاب

سلامت نیوز:  مطالعات جدید نشان می‌دهد در جزیره موریس ترکیبات گیاهی وجود دارد که پیشرفت سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا گرچه به طور مستمر روش‌های درمانی موثر و جدیدی برای مقابله با سرطان ارائه می‌شود، ولی هنوز هم این بیماری قربانیان زیادی دارد و محققان همواره به دنبال روش‌های نوین برای درمان هستند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز،،به تازگی یک گروه بین المللی از محققان دریافته‌اند ترکیبات شیمیایی موجود در برخی گیاهان موجود در جزایر موریس خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای در مقابل سرطان دارند.


کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند قرار دارد و از جزایر مختلفی تشکیل شده است. به دلیل انزوای این جزیره، در آن گیاهان و حیواناتی قرار دارند که در نقاط دیگر دنیا دیده نمی‌شوند.


این مطالعه جدید نشان می‌دهد ترکیب گیاهان مورد نظر در این جزیره قادر به درمان سرطان مری است.
سرطان مری بسیار کشنده است و معمولا 90 درصد مبتلایان در عرض 10 سال تسلیم بیماری می‌شوند. محققان بافت مری بیماران مبتلا به مری بارت را بررسی کردند. در این بیماری قسمت انتهایی مری تغییر شکل می‌دهد. حدود 10 درصد از افرادی که از ریفلاکس اسید معده رنج می‌برند، به مری بارت مبتلا می‌شوند و از این میان حدود پنج درصد به سرطان مبتلا می‌شوند؛ بنابراین درمان ریفلاکس اسید معده و غربالگری سرطان در این افراد الزامیست.
در این مطالعه محققان ترکیبات چند گیاه محلی به نام‌های Acalypha integrifolia، Eugenia tinifolia و Labourdonnaisia glauca را مورد آنالیز قرار دادند؛ این گیاهان در نقاط دیگر دنیا نمی‌رویند.


نتایج آزمایش‌ها نشان داد ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاهان خاصیت ضد تومور دارد. این ترکیبات مسیر سیگنالینگ AMPK را فعال می‌کنند که راهکار اساسی برای درمان سرطان است، هر چند استفاده از این روش به مطالعه و بررسی بیشتر نیاز دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه Acta Naturae منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha