چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 27026

یك متخصص تغذیه گفت: معمولاً دانش‌آموزان در دوران كنكور با نوعی ترس از عدم موفقیت و استرس روبه‌رو هستند، در حالی كه استرس نیاز بدن را به مواد مغذی افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: معمولاً دانش‌آموزان در دوران كنكور با نوعی ترس از عدم موفقیت و استرس روبه‌رو هستند، در حالی كه استرس نیاز بدن را به مواد مغذی افزایش می‌دهد.

مسعود كیمیاگر در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: كیفیت تغذیه دانش‌آموزان در دوران كنكور در موفقیت یا عدم موفقیت آنها نقش بسیار مؤثری را بر عهده دارد.

وی گفت: معمولاً در این دوران دانش‌آموزان با نوعی ترس از عدم موفقیت در كنكور و استرس روبه‌رو هستند، در حالی كه استرس نیاز بدن را به مواد مغذی افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه افزود: دانش‌آموزان در این دوران باید مواد غذایی با كیفیت كه از 4 گروه اصلی در آن گنجانده شده باشد، مصرف كنند.

كیمیاگر گفت: دانش‌آموزان در این دوران از مواد غذایی حاوی لسیتین مانند ماهی، تخم مرغ، گردو و بادام زمینی استفاده كنند چرا كه مغزهای گیاهی برای تكامل مغز‌ بسیار مهم هستند.

وی اضافه كرد: دانش‌آموزان باید در این دوران از مصرف زیاد قهوه و چای برای بیدار ماندن و درس‌ خواندن در طول شب خودداری كنند؛ به دلیل اینكه این كار موجب افزایش خستگی در آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: دانش‌آموزان بهتر است قبل از ساعت 12 شب بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند؛ به دلیل اینكه یادگیری و حفظ مطالب در این ساعات بهتر صورت می‌گیرد.

كیمیاگر بیان كرد: در دوران كنكور به علت اینكه فعالیت‌های فكری مغز زیاد است، تمایل فرد به مصرف مواد شیرین و كربوهیدرات‌ها افزایش پیدا می‌كند؛ انرژی لازم برای فعالیت سلول‌های عصبی از گلوكز است و گلوكز بر اثر متابولیسم كربوهیدرات‌ها ساخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha